Abdullah TOSUN
- Tarih: 18.11.2019Okunma: 802
Okuldan Benzer Haberler
-
Abdullah TOSUN 282 CODEWEEK KODLAMA ÇALIŞMALARI
-
Nur AKKOYUN 476 EMPATİ ÇARKI ÇEVRİLİYOR
-
Gülsüm TİRYAKİ 363 GÖZLERİMİZİ KAPAYALIM ENGELLERİ HEP BİRLİKTE AŞALIM
-
Abdullah TOSUN 705 KODLABÜYÜ.KODRİS İLE KODLAMA ÇALIŞMALARI
-
Abdullah TOSUN 396 YERLİ MALI HAFTASI ETKİNLİKLERİ
-
Abdullah TOSUN 536 BİLGE KUNDUZ ULUSLARARASI ENFORMATİK VE BİLGİ-İŞLEMSEL DÜŞÜNME ETKİNLİĞİ
-
Abdullah TOSUN 364 KODLAMA ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR
-
Abdullah TOSUN 357 AVRUPA KOD HAFTASI
-
Abdullah TOSUN 387 CODEWEEK KODLAMA ÇALIŞMALARI
-
Abdullah TOSUN 427 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI ÇOŞKUYLA KUTLANDI
OKUL İÇİ ORYANTİRİNG YARIŞI
Bilgisayarın iç ve dış donanım birimlerini öğretebilmek amacıyla hazırlamış olduğum okul içi oryantiring yarışını gerçekleştirdik.
Öncelikle etkinliği hazırlamak için fon kartonu, renkli zarflar, makas, keçeli kalemler, renkli A4 kağıtları ve yapıştırıcı kullanıldı. Bilgisayar iç ve dış donanım birimleri olarak ikiye ayrıldı. Ayrı ayrı küçük kağıtlara her kağıda bilgisayarın bir parçasının görevi ve tanımı yazılacak şekilde 18 kağıt hazırlandı, kağıtların altına küçük bir yönerge yazıldı. Her kağıda tanımı ve görevi yazılan parçaların cevabı küçük kağıtlara resimli ve yazılı bir şekilde hazırlanarak 18 renkli zarfın içine koyuldu. Etkinliğe başlamadan önce yönergede yazılmış olan yerlere göre zarflar okul içerisinde çeşitli yerlere(2 adet zarf Müdür odası, 2 adet zarf Müdür yardımcısı odası, 2 adet zarf Kantin, 2 adet zarf Zemin kattaki kitaplık, 2 adet zarf 1.kattaki kitaplık,8 zarf ise çeşitli sınıflara ) saklanmıştır. Etkinliğin uygulanışı için sınıf dokuz kişilik iki gruba ayrıldı. Her gruptan kendine bir grup ismi belirlemesi istendi. Her grup için iki yazman seçildi. Etkinliğin uygulanışı için hazırlanmış olan küçük kağıtlar dış ve iç donanım birimlerinin yazdığı fon kartonları üzerinde ters çevrildi. Her iki gruptan söz hakkı alan iki kişi seçildi. Etkinliğin başına gelen grup temsilcileri etkinlik kağıdı üzerinden rastgele bir kağıt seçmeleri istendi. Seçtikleri kağıtta yer alan bilgisayar parçasını tanıtan tanımı okumaları ve bu parçanın ne olduğunu tahmin etmeleri istendi. Her öğrenciye tahmin yürütebilmesi için 1 dakika süre verildi. 1 dakika dolmadan cevabı bilen öğrenciden yönergede yer alan adımları takip etmesi ve gizli zarfı bularak gelmesi istendi. 1 dakikanın sonunda cevabı bilemeyen öğrenciden yönergede yer alan aşamaları takip etmesi, gizli zarfı bulması ve cevabı öğrenip gelmesi istendi. Sınıfın kapısından ilk giren öğrenciye 10 puan verildi. Yarışma bilgisayar parçaları tamamlanana kadar devam etti. En çok puan alan "Çıtalar" grubu yarışı kazandı.
Etiketler: