Fotoğraf | Başlık |
---|---|
![]() |
EĞİTİM VE YÖNETİM Yönetim, “başkaları aracılığıyla amaca ulaşma ve başkalarına iş yaptırma sanatı”, “yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlayan bilimsel ve sanatsal yönü olan faaliyetler” ve daha geniş anlamıyla “örgütsel hedeflere etkin ve verimli olarak ulaşılması amacıyla yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerinin en iyi şekilde kullanılmasıdır” şeklinde ifade edilmektedir. Rize Milli Eğitim Müdürlüğü |
![]() |
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ VE EĞİTİMİ Özel yetenekli öğrenci; zihinsel olarak erken gelişim gösterme, hızlı şekilde öğrenme ve kavrama yeteneğine sahip olma, akranlarından ileri olma, karmaşık problemleri çözebilme, yaratıcı düşünme becerilerine sahip olma, farklı düşünme yollarını kullanma, yüksek düzeyde bilişsel becerileri gerçekleştirme gibi özelliklere sahiptir. Doç. Dr. Derya Girgin |
![]() |
KANT’IN ÖDEV AHLAKI "Acaba insan tabiatı itibarıyla ahlaken iyi midir kötü müdür? İnsan tabiatı itibarıyla ne iyi ne kötüdür, çünkü o tabiatı itibariyle ahlaki bir varlık değildir. O, ancak aklı ödev ve yasa fikrini (Begriffen der Pficht und des Gesetzes) geliştirdiğinde ahlaki bir varlık haline gelir. Osman ATALAY |
![]() |
TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER İnsanlık yüzbinlerce yıldır varlığını, çok zorlu doğa koşullarında ve kendinden üstün fiziki güce sahip canlılarla olan mücadelesini kazanabilmeye borçludur. Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu |
![]() |
EĞİTİM ÜZERİNE İmmanuel Kant’a yakıştırılan Könisberg Saati nitelemesi hayatındaki düzenin, disiplinin bir getirisidir. Biyografisini incelendiğinde görülecektir ki disiplin, onun hayatının her boyutunda yerini almıştır. Yürüdüğü güzergâhı bile istisnalar dışında değiştirmeyen filozofun yolu, düşünmenin doğası gereği insan eğitimine çıkar. Ömer ESKİ |