BABALAR VE ÇOCUKLARI

BABALAR VE ÇOCUKLARI

Rize Merkez Kurtuluş İlkokulu sınıf öğretmeni Canan AŞIK AVLUK kuruculuğunu yaptığı , yine okulumuz Rehberlik ve Psikolojik Danışman Öğretmeni Betül KILIÇ ve Ankara, Elazığ, Tekirdağ, İstanbul , Antalya , Bursa illerinden 10 öğretmen eTwining projesi kapsamında Babalar ve Çocukları projesini başlattılar.

Yıllardan beri çocuk bakımı ve eğitimi annelerin görevi olarak görülmekte idi. Ancak günümüzde çocukların eğitiminde anneler kadar babaların da önemli yere sahip olduğu kabul edilmektedir. Yapılan araştırmalarda çocukların özellikle okul başarıların da babaların önemli rolünün olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca baba yoksunluğu ya da ilgisizliği çocuklarda davranış problemlerini de beraberinde getirmektedir. Bu açıdan bakıldığında babaların da eğitimde çocuğunun yanında aktif olarak var olması önem taşıdığı görülmektedir.Eğitimin içerisinde olması daha özgüveni yüksek, empati becerileri gelişmiş , dürüstlük ve adaleti ilke edinmiş , çağın gereksinimlerine cevap verirken kökleri güçlü , donanımlı öğrenciler yetiştir.

Amacımız:
Çağın gereksinimlerine cevap veren , sevgi , hoşgörü,adelet , saygı gibi evrensel değerleri içselleştiren , milli değerlerle güçlenen ;günümüz teknolojileri ile tanışırken geleceğindeki teknolojiye yatkınlığını artırmak,hızla değişen dünyamızda yaratıcı düşünme , problem çözme yeteneğine sahip iletişim becerileri güçlü , çağın gereksinimlerinin farkında olan , bilgiyi , teknolojiyi değerlerle işleyip insanlık yararına kullanan bireyler yetiştirmek.

Hedefimiz:
Deneyler ve el işi etkinlikleri, bir çok çocuğun yaratıcı problem çözme (yanal düşünme), eleştirel düşünme ve ifade süreçlerini oluştururlar. Çocuklar karar verme dünyasını keşfederler ve girişimcilik becerilerini inşa ederler. Yaratıcılık ve özgünlük, tartışmalar, projeler ve etkinlikler sayesinde vurgulanır. Çocuklar ortak bir hedef uğruna çalışma becerilerini güçlendirmek için birlikte katılırlar.

Çocuklar rol alma ve etkileşimli grup etkinliklerinde pozitif liderlik rolleri üstlenirler. Sırayla, bir başkasının liderliğini takip etme ve fonksiyonel bir takım üyesi olma yeteneklerini geliştirirler. Takımlar hedeflerini tamamladıkça karar verme ve başladığı işi bitirme konusunda sorumludur. Erken çocuklukta bir takıma liderlik etme, öğrencilerde öz saygı ve güveni güçlendirir. Kişiler arası beceriler konusunda yapılan alıştırmalar, öğrencilerin okulda ve hayatta kişisel hedef belirleme ve uyma konusunda kendi kendilerine motive olmalarına yardım eder.
Çocuklar hayat-boyu öğrenicilere dönüştükleri için, eninde sonunda sürekli başarıya götüren bir öğrenme tutkusuna dönüşür.


YORUMLAR

Ben robot değilim seçeneğini işaretleyin.

  • TEKİN IŞIK (RİZE TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ FEN LİSESİ)   22 Mart 2022 Salı
    Tebrik ederim. Güzel bir çalışma.
    Ben ronot değilim seçeneğini işaretleyin.