Dünyamızın Çizgileri ve Konumumuz

Ders/Sınıf: Ortaokul  -  Sosyal Bilgiler -  6. Sınıf
Ünite: 3. İNSANLAR, YERLER VE ÇEVRELER
Kazanım: SB.6.3.1. Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlar.
Kazanım Açıklaması: Dünya üzerinde bulunan meridyen ve paralellerin konumumuzu bulmada kolaylık sağladığını ve bu çizgilerin hayali olduğunun farkına varır.
Materyal: Balon, pinpon topu, keçeli kalem
Etkinlik Süresi: 40 dakika dakika
Etkinlik Adı: Dünyamızın Çizgileri ve Konumumuz
Uygulama Alanı: Sınıf İçi
Etkinliğin Uygulanması:

Dersimize konumuzun sahip olduğu kavramlardan bahsedildikten sonra enlem-boylam  gibi kavramlar soyut olduğu için daha iyi bir şekilde anlamlandırılması amacıyla çoçukların balon veya pinpon topu üzerine ilk olarak Ekvator çizgisini çizdirerek paralel çizgilerimizi oluşturuyoruz.Daha sonra Başlangıç çizgisini göstererek çizmelerini sağlayarak meridyenlerimizi oluşturuyoruz.Paralel ve meridyenlerimizi oluşturduğumuz balonlarımızda Türkiye'nin konumu belirleyerek adres bulma ve konumun öneminden bahsedilerek dersimizi somutlaştırarak pekiştirmiş oluyoruz.

Etkinlik Fotoğrafları: