Page 107 - okulumrize
P. 107

KAZANIM-MEKAN TABLOLARI


                                                          FELSEFE

                                                         MEKAN
          SINIF  ÜNİTE/TEMA  Kazanım                                               AÇIKLAMA
                                                         (OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI)
                                                                                   Felsefenin sorgulama, merak etme, şürhe duyma,
               ÜNİTE 1 FELSEFEYİ   10.1.2. Felsefi düşüncenin özelliklerini   Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat   hayret etme özellikleri felsefe biriminde, küçük
          10
               TANIMA        açıklar.                    Merkezi                   yaş grubundaki çocuklarının yapmış olduğu
                                                                                   çalışmalarla vurgulanır.
                                                                                   Görüş, argüman, önerme, tümdengelim, tümevarım,
                                                                                   analoji, tutarlılık, çelişiklik, gerçeklik, doğruluk ve
               ÜNİTE 2 FELSEFE İLE   10.2.1. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin   Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi   temellendirme kavramları ile ilgili görüşme yoluyla
          10
               DÜŞÜNME       kavramları açıklar.         Eğitim Fakültesi          kampüsteki öğrencilerden bilgi alınır(40 dk.).
                                                                                   Edinilen bilgiler kampüste öğretmen kontrolünde
                                                                                   tartışılarak vurgulanır(40 dk.).
                                                                                   Önceden belirlenen kavramlar müzenin
                                                                                   çevresindeki ziyaretçilere sorulur ve bu kavramları
               ÜNİTE 2 FELSEFE İLE   10.2.2. Düşünme ve akıl yürütmede dili
          10                                             Rize Etnografya Müzesi    kullanmaları istenir. ikinci 40 dakikada müze
               DÜŞÜNME       doğru kullanmanın önemini açıklar.
                                                                                   önündeki alanda, toplanan bu veriler üzerine
                                                                                   tartışılır.
                                                                                   Dilin ifade etme ve kavramsallaştırma işlevi üzerine
               ÜNİTE 2 FELSEFE İLE   10.2.2. Düşünme ve akıl yürütmede dili   Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
          10                                                                       Türk Dili ve Edebiyatı Böülümünden bilgi edinmesi
               DÜŞÜNME       doğru kullanmanın önemini açıklar.  Zihni Derin Yerleşkesi
                                                                                   sağlanır.
               ÜNİTE 2 FELSEFE İLE   10.2.3. Bir konuyla ilgili felsefi sorular   Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat   Bilim ve sanat merkezinde yapılan çalışmalar
          10
               DÜŞÜNME       oluşturur.                  Merkezi                   doğrultusunda felsefi sorular oluşturur
                                                                                   Öğrenciler çay bahçesindeki ziyaretçilerden
                                                                                   kendilerine bir soru sormalarını ister ve bu soruları
               ÜNİTE 2 FELSEFE İLE   10.2.3. Bir konuyla ilgili felsefi sorular
          10                                             Ziraat Botanik Çay Bahçesi  40 dakika boyunca not alır. Daha sonra toplanan
               DÜŞÜNME       oluşturur.
                                                                                   bu soruların hangilerinin felsefi soru özelliği taşıdığı
                                                                                   tespit edilir.
                                                                                                                  100
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112