Page 14 - okulumrize
P. 14

ÖRNEK ETKİNLİKLER





             Ara-Bul

             Önceden hazırlanan Ara-Bul kâğıtları öğrencilere dağıtılır. Öğrencilerin dağıtılan
             kâğıtlarda resimleri bulunan nesneleri müze içinde arayıp bulmaları ve kâğıttaki
             bilgileri doldurmaları istenir. Çalışma tamamlandıktan sonra “Ara-Bul“ kağıtları
             üzerine tartışılabilir.
             Nesne Çizimi


             Mekân ziyareti sırasında, sergilenen eserlerden öğrencinin ilgisini en çok
             çeken birini seçip çizmesi istenir. Bir başka seçenek; seçilen bir eserin yarım
             bırakılmış çiziminin öğrenciler tarafından mekânda gördükleri asıllarına göre
             resimlenmesidir. Her iki uygulama sonrasında da bu çizimlerden yola çıkarak
             kendi eserlerini oluşturmaları ve daha sonra onları sergilemeleri gerektiği
             belirtilir. Özellikle sanat müzelerinde yapılan eğitim sonrasında mutlaka
             öğrencilere uygulama yaptırılmalıdır.
             Tartışma


             Ziyaret edilecek mekânda, öğrencilerin gruplara ayrılarak münazara, fikir
             taraması, vızıltı grubu, forum gibi farklı tartışmalar yapmaları bilginin oluşmasını
             kolaylaştırıcı bir yöntemdir. Tartışma sırasında ortaya atılan düşüncelerin doğru
             olup olmaması hiç önemsenmemelidir. Önemli olan öğrencinin kendini özgürce
             ifade edebilmesini sağlamaktır.

      7
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19