Page 14 - okulumrize
P. 14
ÖRNEK ETKİNLİKLER
Ara-Bul
Önceden hazırlanan Ara-Bul kâğıtları öğrencilere dağıtılır. Öğrencilerin dağıtılan
kâğıtlarda resimleri bulunan nesneleri müze içinde arayıp bulmaları ve kâğıttaki
bilgileri doldurmaları istenir. Çalışma tamamlandıktan sonra “Ara-Bul“ kağıtları
üzerine tartışılabilir.
Nesne Çizimi
Mekân ziyareti sırasında, sergilenen eserlerden öğrencinin ilgisini en çok
çeken birini seçip çizmesi istenir. Bir başka seçenek; seçilen bir eserin yarım
bırakılmış çiziminin öğrenciler tarafından mekânda gördükleri asıllarına göre
resimlenmesidir. Her iki uygulama sonrasında da bu çizimlerden yola çıkarak
kendi eserlerini oluşturmaları ve daha sonra onları sergilemeleri gerektiği
belirtilir. Özellikle sanat müzelerinde yapılan eğitim sonrasında mutlaka
öğrencilere uygulama yaptırılmalıdır.
Tartışma
Ziyaret edilecek mekânda, öğrencilerin gruplara ayrılarak münazara, fikir
taraması, vızıltı grubu, forum gibi farklı tartışmalar yapmaları bilginin oluşmasını
kolaylaştırıcı bir yöntemdir. Tartışma sırasında ortaya atılan düşüncelerin doğru
olup olmaması hiç önemsenmemelidir. Önemli olan öğrencinin kendini özgürce
ifade edebilmesini sağlamaktır.
7