Page 12 - okulumrize
P. 12
GİRİŞ
Okul dışı öğrenme, öğretim programında yer alan kazanımların belirli bir Okul dışı öğrenme süreci, hedeflenen kazanımlara ulaşabilmek için öğretmenin
plan ve hazırlık çerçevesinde okulun dışında çeşitli etkinliklerle öğrenilmesi belirli bir plan kapsamında hazırlıklarını yaptığı ve yine plan dahilinde adım
olarak tanımlanır. Okul dışı öğrenme ortamları denildiğinde müzeler, botanik adım yürüttüğü uygulama olacaktır. Etkinlik, öğrenme çıktılarından uzak ve
bahçeleri, bilim merkezleri, sanat merkezleri, doğal tarihi ve kültürel ortamlar, öğrencilerin okul dışı ortamlarda tamamen serbest bırakıldığı bir uygulamaya
enerji santralleri, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, dönmemelidir. Bu bağlamda, okul dışı ortamda ders işleyecek öğretmenin
üniversiteler, fabrikalar, teknoparklar gibi yerler akla gelmektedir. öncelikle kendi görev ve sorumluluklarını bilmesi ile öğrencilerini gerektiği
şekilde yönlendirmesi beklenmektedir.
Okul dışı öğrenme ortamları, doğal, tarihi ve kültürel ortamların gelecek
nesiller tarafından tanınmasını, öğretim programlarındaki kazanımların Okul dışında yapılacak bu eğitimler ilimiz sınırları içindeki mekanları
yaparak yaşayarak öğrenilmesini, soyut ve karmaşık olayların somut olarak kapsamaktadır.
deneyimlenebilmesini, dikkatin ve motivasyonun artmasını, disiplinler arası Okul dışı öğrenme ortamlarında hedeflenen öğrenmelerin sağlanabilmesi için
ilişki kurabilmesi ile kişisel ve sosyal becerilerin geliştirilmesini sağlayacaktır.
sürecin; faaliyet öncesi, faaliyet sırasında ve faaliyet sonrası olmak üzere üç
Okul dışında yapılacak eğitimlerde istenen sonuçların elde edilmesi tesadüflere aşamalı olarak planlanması gerekmektedir.
bırakılmayacaktır. Okul dışında yürütülecek etkinlikler planlanacak ve etkin bir
şekilde yapılandırılacaktır. Bu yapılmadığında uygulanan etkinliğin, öğretim
programının hedefleri ile yeterince örtüşmeyen bir ziyaret olarak kalabilecek,
hoş vakit geçirilen ve yeni yerler görülen geziler olarak algılanacaktır.
5 5