Page 81 - okulumrize
P. 81
KAZANIM-MEKAN TABLOLARI
İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
MEKAN
SINIF ÜNİTE/TEMA Kazanım AÇIKLAMA
(OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI)
İTA.8.3.3. Millî Mücadele’nin zor bir
3. ÜNİTE: MİLLÎ
8 BİR DESTAN: YA döneminde Maarif Kongresi yapan Rize Eğitim Tarihi Müzesi Müzede Atatürk'ün millî ve çağdaş eğitime verdiği
İSTİKLAL YA ÖLÜM! Atatürk’ün, millî ve çağdaş eğitime verdiği öneme dair kanıtlar bulur.
önemi kavrar.
4. ÜNİTE: 20. yy'da Türkiyedeki eğitim alanındaki değişim ve
ATATÜRKÇÜLÜK İTA.8.4.4. Eğitim ve kültür alanında yapılan
8 Rize Eğitim Tarihi Müzesi dönüşümü konuyla bağlantılı materyal ve malzeme
VE ÇAĞDAŞLAŞAN inkılapları ve gelişmeleri kavrar. üzerinden fark eder ve yorumlar.
TÜRKİYE
7. ÜNİTE: İTA.8.7.1. Atatürk’ün ölümüne ilişkin
ATATÜRK’ÜN yansıma ve değerlendirmelerden hareketle Cumhuriyetin kurucusu Atatürk'ün Rize'ye geldiğini
8 Atatürk Evi Müzesi
ÖLÜMÜ VE onun fikir ve eserlerinin evrensel değerine fark eder. Atatürk'ün kaldığı evi yakından görür.
SONRASI ilişkin çıkarımlarda bulunur.
MATEMATİK
MEKAN
SINIF ÜNİTE/TEMA Kazanım AÇIKLAMA
(OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI)
Bir bütünün birbirine eş parçalara ayrılarak
M.8.1.1.2. İki doğal sayının en büyük ortak
8 1. Ünite bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını ÇAYKUR Çay Paketleme Fabrikası paketlenmesinde ve paketlerin eşit büyüklükteki
kolilere yerleştirilmesinde kat ve bölen kavramlarını
(EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer.
inceler ilgili problemleri çözer.
Hava olaylarının tahmininde olasılığı kullanır. Hac
M.8.5.1.2. “Daha fazla”, “eşit”, “daha az”
8 3. Ünite Rize Meteoroloji Müdürlüğü kura sistemi ile başvuranların çıkma olasılığını
olasılıklı olayları ayırt eder, örnek verir.
kavrar.
74