Page 81 - okulumrize
P. 81

KAZANIM-MEKAN TABLOLARI


                                               İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

                                                         MEKAN
          SINIF  ÜNİTE/TEMA  Kazanım                                               AÇIKLAMA
                                                         (OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI)
                             İTA.8.3.3. Millî Mücadele’nin zor bir
               3. ÜNİTE: MİLLÎ
           8   BİR DESTAN: YA   döneminde Maarif Kongresi yapan   Rize Eğitim Tarihi Müzesi  Müzede Atatürk'ün millî ve çağdaş eğitime verdiği
               İSTİKLAL YA ÖLÜM!  Atatürk’ün, millî ve çağdaş eğitime verdiği      öneme dair kanıtlar bulur.
                             önemi kavrar.
               4. ÜNİTE:                                                           20. yy'da Türkiyedeki eğitim alanındaki değişim ve
               ATATÜRKÇÜLÜK   İTA.8.4.4. Eğitim ve kültür alanında yapılan
           8                                             Rize Eğitim Tarihi Müzesi  dönüşümü konuyla bağlantılı materyal ve malzeme
               VE ÇAĞDAŞLAŞAN   inkılapları ve gelişmeleri kavrar.                 üzerinden fark eder ve yorumlar.
               TÜRKİYE
               7. ÜNİTE:     İTA.8.7.1. Atatürk’ün ölümüne ilişkin
               ATATÜRK’ÜN    yansıma ve değerlendirmelerden hareketle              Cumhuriyetin kurucusu Atatürk'ün Rize'ye geldiğini
           8                                             Atatürk Evi Müzesi
               ÖLÜMÜ VE      onun fikir ve eserlerinin evrensel değerine           fark eder. Atatürk'ün kaldığı evi yakından görür.
               SONRASI       ilişkin çıkarımlarda bulunur.
                                                         MATEMATİK

                                                         MEKAN
          SINIF  ÜNİTE/TEMA  Kazanım                                               AÇIKLAMA
                                                         (OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI)
                                                                                   Bir bütünün birbirine eş parçalara ayrılarak
                             M.8.1.1.2. İki doğal sayının en büyük ortak
           8   1. Ünite      bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını   ÇAYKUR Çay Paketleme Fabrikası  paketlenmesinde ve paketlerin eşit büyüklükteki
                                                                                   kolilere yerleştirilmesinde kat ve bölen kavramlarını
                             (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer.
                                                                                   inceler ilgili problemleri çözer.
                                                                                   Hava olaylarının tahmininde olasılığı kullanır. Hac
                             M.8.5.1.2. “Daha fazla”, “eşit”, “daha az”
           8   3. Ünite                                  Rize Meteoroloji Müdürlüğü  kura sistemi ile başvuranların çıkma olasılığını
                             olasılıklı olayları ayırt eder, örnek verir.
                                                                                   kavrar.

                                                                                                                   74
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86