Page 117 - okulumrize
P. 117

KAZANIM-MEKAN TABLOLARI


                                                          FELSEFE

                                                         MEKAN
          SINIF  ÜNİTE/TEMA  Kazanım                                               AÇIKLAMA
                                                         (OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI)
               ÜNİTE 1 MÖ 6.                                                       Platon (hoca), Aristoteles (öğrenci) olacak
          11   YÜZYIL-MS 2.   11.1.2. MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl   Pileki Mağarası  şekilde varlık, bilgi ve değer anlayışları öğrenciler
               YÜZYIL FELSEFESİ  felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.  tarafından drama tekniği kullanılarak ele alınır.
                                                                                   Aristoteles'in Metafizik adlı eserinden alınan
               ÜNİTE 1 MÖ 6.   11.1.3. Örnek felsefi metinlerden hareketle   Adalet Bakanlığı Rize Personel Eğitim   veya derlenen bir metinden hareketle "dört
          11   YÜZYIL-MS 2.   MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl filozoflarının   Merkezi, Ardeşen Belediyesi Ahmet   neden" düşüncesi irdelenir. Müzedeki çeşitli
               YÜZYIL FELSEFESİ  felsefi görüşlerini analiz eder.  Hamdi Yazıcı Etnografya Müzesi  nesneler üzerinden bu "dört neden" düşüncesi
                                                                                   somutlaştırılarak öğrencilerle birlikte irdelenir.
                                                                                   Müze önündeki alanda Sokrates'in Savunması adlı
               ÜNİTE 1 MÖ 6.   11.1.3. Örnek felsefi metinlerden hareketle         eserden alınan veya derlenen bir kısım öğrenciler
          11   YÜZYIL-MS 2.   MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl filozoflarının   Rize Etnografya Müzesi  tarafından canlandırılır. Yapılan bu etkinlikten sonra
               YÜZYIL FELSEFESİ  felsefi görüşlerini analiz eder.                  öğrencilerin Sokrates'in bilgelik ve erdem anlayışını
                                                                                   irdelemesi sağlanır.
               ÜNİTE 2 MS 2.
          11   YÜZYIL-MS 15.   11.2.2. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl   Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi   Yaradanın varlığına yönelik deliiller konusunda
                                                                                   yerinden bilgi alır.
                                                         Zihni Derin Yerleşkesi
                             felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
               YÜZYIL FELSEFESİ
                                                                                   Anadolu bilgelerinin (Mevlana, Y. Emre, Hacı
                                                                                   Bektaşi Veli) eserleri kısaca incelenir ve öğrenciler
               ÜNİTE 2 MS 2.   11.2.4. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl
          11   YÜZYIL-MS 15.   felsefesindeki örnek düşünce ve   İl Halk Kütüphanesi  alıntılar yapar. Derlenen alıntılardan hareketle
                                                                                   tasavvuf düşüncesindeki ruh - beden ilişkisi tartışılır.
               YÜZYIL FELSEFESİ  argümanları felsefi açıdan değerlendirir.
                                                                                   Tartışma etkinliği kütüphanenin kafeterya kısmında
                                                                                   yapılacaktır.
                                                                                   Paketleme fabrikasındaki gelişmiş teknolojik
               ÜNİTE 3 15.   11.3.4. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesindeki
          11   YÜZYIL-17. YÜZYIL   örnek düşünce ve argümanları felsefi   ÇAYKUR Çay Paketleme Fabrikası  ürünler ve üretim faaliyetleri incelendikten sonra F.
                                                                                   Bacon'ın "Bilgi güçtür." sözünün teknoloji eksenli
               FELSEFESİ     açıdan değerlendirir.
                                                                                   olumlu ve olumsuz yönleri tartışılır.
                                                                                                                  110
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122