CLIMATE PROTECTORS WITH STEM

CLIMATE PROTECTORS WITH STEM

Projemizde iklim değişikliğini durdurmak ve etkilerini en aza indirmek için bilinçli bir nesil yetiştirilmesi hedeflenmektedir. 21. yüzyıl becerileri ile donatılmış bireylerin iklim değişikliği ve etkilerine çözüm arayacakları bir proje süreci planlanmış; AB 2030 İklim Hedef Planında yer alan çalışmalar doğrultusunda. Öğrencilerimizde temel eğitimin yanı sıra mühendislik becerileri, analiz, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerinin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla öğretim yöntemimiz; kullanılan, ilerlemecilik felsefesine dayanan STEM modelidir. İklim değişikliğinin nedenleri incelenerek su ve orman alanlarına etkileri araştırılacak, su ve orman ekipleri kurularak çözümler aranacaktır. Bu ekiplerle,karşılıklı iletişim yoluyla su ve orman alanlarında STEM bilgisi ile çalışmalar yapılacaktır.

  • Proje Ortağı Ülkeler: Türkiye Polonya Azerbaycan                 Yaş Aralığı: 3 - 6
  • Proje Adresi: https://twinspace.etwinning.net/197926/home          Blog/Site Adresi:
  • Konular: Bilişim BİT Doğa Bilimleri Fizik Kimya Matematik Geometri Müfredatlar arası Okul öncesi konuları Sanat Sosyal Bilgiler Sosyoloji Tasarım ve Teknoloji Teknoloji Çevre Eğitimi

Proje Ortakları:
Anna B#281;benek (Polonya - Publiczne Przedszkole nr 18 w Jastrz#281;biu-Zdroju)
Ayşen Mutlu (Erzurum - Yenikent Anaokulu)
Esra BILGIN (Denizli - Alacaoğlu Ortaokulu)
Fatma Birgül Benlikaş (Eskişehir - Atatürk Anaokulu)
Firdevs Şahin (Ankara - )
Kadriye Üzümcü (Nevşehir - Nevşehir Merkez Atatürk İlkokulu)
KEVSER SARI (Gaziantep - Şehit Adil Kabaklı İlkokulu)
Maleyka Jabarova (Azerbaycan - Baki, 60 nömr#601;li tam orta m#601;kt#601;b)
Rukiye Sert (Rize - Ali Saruhan Anaokulu)
S.Gözde ÜSTÜN (Nevşehir - Nevşehir Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu)
Selda Kopar (Nevşehir - Bahçelievler 100. Yıl İlkokulu)
Tuğba BULUT (Bursa - BTSO Hasan Alkoçlar Anaokulu)

  • HEDEFLER
  • -İklim değişikliği konusunda farkındalık İklim değişikliğine çözüm
    arayan bireyler
    - STEM modeli ile mühendislik becerisi kazanmak
    - Analiz, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gelişmiş bireyler
    -Su ve orman alanlarının korunması için nitelikli çözümler
    öğrenci, öğretmen ve veliler
    - Kendine güvenen, dünya ve gelecekleri için çaba gösteren sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek

  • ÇALIŞMA SÜRECİ
  • Ekim ayının sonunda ilk toplantı yapılacak ve görev paylaşımı yapılacak. Su ve orman ekipleri kurulacak ve bu ekiplerin yöneticileri belirlenecek. Kasım ayında iklim değişikliği ve etkileri araştırılacak ve önce kendi ekipleriyle, ardından seçilen sözcü ile diğer ekiple paylaşılacak. Aralık ayında beyin fırtınası yapılarak olası çözümler belirlenecek. Seçilen olası çözümler STEM entegre edilerek hayata geçirilecek. ders planlarına örnek olacaktır. Uygulamalar karma ülke takımları ile sunulacaktır.

  • BEKLENEN SONUÇLAR
  • Proje sürecini ve içeriğini kapsayan bir web sitesi ve e-kitap hazırlanması planlanmaktadır. Karma ülke ekiplerinin çalışmalarını içeren STEM planları kitapçığı da hedeflenmektedir. Ortaklarımızın projenin her aşamasında özgür olmasını ve söz sahibi olmasını istiyoruz. , Böylece diğer sonuçlar proje sürecinde ortaklarla birlikte kararlaştırılacaktır.