Medya Tik

Medya Tik

Medya okuryazarlığı; yaygın kabul gören tanımıyla, çeşitli türden (görsel, işitsel, basılı, vb.) medya mesajlarına erişebilme, erişilen medyaları eleştirel bakış açısıyla çözümleyip değerlendirebilme ve kendi medya iletilerini üretebilme becerisidir.

Medyanın çocukların fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimleri üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri olduğu ileri sürülmektedir. Yapılan araştırmalar özellikle çocukların hayatlarında medyanın zaman ve mekân olarak yerinin artmakta olduğunu göstermektedir. Öte yandan medya iletilerinin kendine özgü yapısının, dilinin ve uygulamalarının olduğu ve bunların sürekli değişmekte, gelişmekte olduğu da aşikârdır. Bireylerin bu mecraları daha verimli kullanmaları ve bunu yaparken maruz kalınabilecek bazı riskler karşısında farkındalık geliştirebilmeleri için, medya iletileri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Öğrencilerimiz tarafından seçilen kahramanımızla medya okur yazarlığı etkinlikleri tasarlanacaktır.


Proje Ortakları:
ALİ YILMAZ (RİZE - 9 MART İLKOKULU)
SEMRA YAVUZ (GİRESUN - YEŞİLGİRESUN İLKOKULU)
GULNARA GAYİBOVA (AZERBAYCAN - 29 nomreli tam orta mekteb)
MUHAMMET KÜÇÜK (RİZE - HÜSEYİN SARIOĞLU İLKOKULU)
BURCU TOMAK (GİRESUN - )
ELİF GÜNDOĞDU (GİRESUN - SÜLEYMAN DEMİREL İLKOKULU)
FATMA SAĞSÖZ (MANİSA - OZANCA KÖYÜ İLKOKULU)
GÜLSEV TEZCAN (KONYA - KESMEZ İLKOKULU)
OZAN GÜNDOĞDU (GİRESUN - YEŞİLGİRESUN İLKOKULU)
SUNA HÜRREMOĞLU (ANKARA - ZEHRA ÖNDER İLKOKULU)
ÖMER ATİLLA TEZCAN (KONYA - DEMİRCİ İLKOKULU)

  • HEDEFLER
  • Türkçeyi doğru, etkili ve güzel bir şekilde kullanmak
    Yaratıcı düşünme teknikleri gücünü kavramak
    Eleştirel bakış açısı kazanarak, medyayı anlamak
    Sorumlu ve bilinçli bir medya okuryazarı olmak
    Bilgi teknolojileri kavramına hâkim olmak
    İnternetin güvenli kullanımını sağlamak
    Medya okuryazarlığı konusunda öğrencileri bilinçlendirmek
    Sosyal medyanın zararlarından korunma hakkında farkındalık oluşturmak
    Medyanın doğru okunmasını sağlamak
    Doğru ve objektif bilgiye ulaşabilmek
    Web 2 araçlarının doğru kullanımını sağlamak ve uygulamak

  • ÇALIŞMA SÜRECİ
  • OCAK-ŞUBAT
    Proje tanışma webinarı, poster ve logo seçimi, okul, öğretmen, öğrenci, proje tanıtımlarının yapılması, soysal medya hesaplarının yapılması,ön testlerin uygulanması, etkinliklerin planlanması
    MART
    Etkinliklerin yapılması
    NİSAN
    Etkinliklerin yapılması
    MAYIS
    Etkinliklerin yapılması ve değerlendirmelerin yapılması
    HAZİRAN
    Kalite etiketi başvurusu yapılması.

  • BEKLENEN SONUÇLAR
  • Medyayı doğru okuyan, çözümleyen, gelen mesaj ve iletilere mantık çerçevesinde bakan, eleştiren bireyler yetiştirmek,
    Medyayı farklı açılardan sorgulamayı geliştirmek.
    Yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazandırmak,
    Bilinçli medya okuryazarı olmasını sağlamak
    Daha bilinçli ve etkili sosyal yaşama katılma becerisi kazandırmak
    Sosyal medya araçları ve televizyon karşısında geçirdiği süreyi anlamak
    Doğru ve objektif bilgiye ulaşabilmesi
    Web 2 araçlarının doğru kullanımı.
    İşbirliği içinde etkinliklerin tasarlanarak sosyal gelişimine destek olmak.
    Dil becerilerini geliştirmek