HALİL İBRAHİM TOSUN
FINDIKLI - Fındıklı 15 Temmuz Şehitleri Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
- Tarih: 30.10.2024Okunma: 28
Okuldan Benzer Haberler
-
HALİL İBRAHİM TOSUN 21 EĞİTİM DEDİĞİN?
-
HALİL İBRAHİM TOSUN 28 Yeni Nesil Değerler Eğitimi
-
Gürkan BAYRAK 927 'MEHMET AKİF ERSOY ' ADLI TİYATRO OYUNU
-
Gürkan BAYRAK 698 ÖĞRENCİLERE "BAĞIMLILIKLA MÜCADELE" SEMİNERİ VERİLDİ
-
Gürkan BAYRAK 1019 ARTVİN HOPA ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ GEZİSİ
-
588 MESLEK LİSELERİ AİLELERLE BULUŞUYOR
-
565 DERSİMİZ HES
-
537 METAN GAZINDAN ELEKTRİK
-
648 AİLE VE TOPLUM DEĞERLERİNİN KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİ PROJESİ
Yeni Nesil Değerler Eğitimi
Söylediğini Yaşayan, Yaşadığını Öğreten Öğretmenler
Yeni Nesil Değerler Eğitimi: "Söylediğini Yaşayan, Yaşadığını Öğreten Öğretmenler"
Günümüzde okulların ve öğretmenlerin önündeki en büyük görevlerden biri, bilgi aktarımının ötesine geçerek öğrencilerin karakterlerini geliştirmek ve onlara temel değerleri kazandırmaktır. Ancak bu misyonu gerçekleştirmek, klasik ders programları ya da ezber bilgilerin ötesinde, öğrencilerin karşılarında güven duyabilecekleri, örnek alabilecekleri rol modeller bulmalarıyla mümkündür. İşte burada "söylediğini yaşayan, yaşadığını öğreten" öğretmenler devreye giriyor.
Eskiden "çocuklarımızı yetiştirmek için bir köy gerekir" denirdi; bugün, dünyayla iç içe geçen hayatlarımızda çocuklarımız sadece bir öğretmen değil, güvenebilecekleri bir rehber arıyor. Çünkü eğitim, sadece akademik bilgi değil; aynı zamanda hayata bakış açısı, davranış kalıpları, topluma karşı sorumluluk ve değerler de içerir. Çocuklar, dürüstlüğü, hoşgörüyü, sorumluluğu sadece sözde değil, uygulamada da görmelidir.
Rol Model Olarak Öğretmen
Günümüz öğrencileri bilgiye hızlıca ulaşabiliyor; dolayısıyla salt bilgi aktarımı artık öğretmenin en temel görevi değil. Öğrenciler, doğruyu yanlıştan ayırt edebilecek bir rehber arayışındalar. Öğretmenlerin öğrenciler için bir rol model olması, onları gerçek hayata hazırlamak açısından oldukça önemli. Öğretmen, öğrencisine dürüstlüğü anlatıyorsa, hayatında her zaman dürüst olmalıdır. Sevgi ve saygının önemini vurgulayan bir öğretmen, sınıfındaki her öğrenciye aynı saygıyla yaklaşmalıdır. Öğrenciler bu tutarlılığı gördüğünde, öğretilen değerlerin yalnızca teorik olmadığını, yaşamın bir parçası olduğunu anlarlar.
Değerler Eğitiminin Yeni Çehresi
Değerler eğitiminde yeni bir yaklaşıma ihtiyaç var. Eskiden öğütler ve kurallar listesiyle verilen değerler, artık öğretmenlerin yaşam biçimleri ve günlük etkileşimleri üzerinden öğrencilere aktarılmalı. Öğrenciler, öğretmenlerini sosyal medyada takip ediyor, gün içindeki davranışlarını gözlemliyor, onların toplumsal olaylara nasıl tepki verdiğini izliyor. Bu nedenle, öğretmenler sadece sınıf içinde değil, günlük yaşamlarında da değerleri yaşatarak örnek olmalılar.
Örneğin, toplumsal sorunlara duyarlılık gösteren bir öğretmen, öğrencilerine de toplumsal farkındalık kazandırabilir. Öğretmen doğaya saygı duyuyor ve bunu günlük yaşamında gösteriyorsa, öğrenciler de çevreye duyarlı olmayı öğrenir. Zorbalığa karşı olan bir öğretmen, sınıf içinde herkesin sesine kulak verdiğinde, öğrenciler birbirine saygı göstermeyi, adaleti ve hoşgörüyü doğal bir davranış olarak benimser.
Dijital Çağın Öğretmenleri
Bugünün çocukları dijital bir dünyada büyüyor; sosyal medya ve dijital platformlar, onların hayatında oldukça büyük bir yer kaplıyor. Bu dijital çağda, öğretmenlerin yalnızca sınıfta değil, aynı zamanda çevrim içi dünyada da örnek olmaları büyük bir sorumluluk. Dijital dünyanın getirdiği sorumluluklar ve etik değerler, öğrencilerin karakter gelişimini etkileyen yeni unsurlar olarak öne çıkıyor. Bu nedenle öğretmenler, dijital etik ve sosyal medya davranışları gibi konularda da öğrencilere örnek olmalı.
Söylediğini Yaşamak: Geleceğe Yatırım
Öğretmen, söylediklerini gerçekten yaşadığında öğrenciler üzerinde derin ve kalıcı bir etki bırakır. Örneğin, dürüstlük sadece bir ders konusu olarak kalmaz, öğrencilerin hayatlarının her alanında uygulayacakları bir değer haline gelir. Bu şekilde yetişen bir öğrenci, ileride karşılaştığı zorluklar karşısında dayanıklılığını arttırır, daha bilinçli kararlar verir ve topluma olumlu katkılarda bulunur.
Bir toplumun geleceğini, değerlerine sahip çıkan bireyler şekillendirir. Değerler eğitimi, bu anlamda toplumun geleceğine yapılan bir yatırımdır ve bu yatırım, ancak gerçek birer rol model olan öğretmenlerle anlam bulur. Bugün söylediğini yaşayan, yaşadığını öğreten öğretmenlere her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var. Çünkü çocuklarımız, güvenebilecekleri bir lider, saygı duyacakları bir rehber arıyor ve bu role en uygun kişiler, değerleri kendi hayatlarında içselleştirmiş öğretmenlerdir.
Toplum olarak bu değerli öğretmenleri desteklemek, onları yetiştirmek ve onlara gereken değeri vermek, aslında çocuklarımıza ve geleceğimize yapabileceğimiz en büyük katkıdır.
Halil İbrahim TOSUN
Etiketler: