Önceden karton kutunun içine dokuz pencere açılır, her pencereye birden dokuza kadar numara verilir. Pencereden içeriye top atılınca ilk dört pencere geriye; beş ,altı, yedi ,sekiz ve dokuzuncu pencere ileriye düşecek şekilde kutunun içinde, kaydırak şeklinde düzenek oluşturulur ve topun çıkması için yanlarda gözler açılır ve kutu kapatılırır. Kutunun ker iki yanına en yakın onlukların olduğu çubuklar konulabilecek şekilde hazneler yapıştırılır. Ayrıca onar onar yüze kadar; yüzer yüzer bine kadar sayı çubuklara yapıştırılmış sayı kartları oluşturulur.Sonra hazırlanan yuvarlamaca makinesi süslenir. Oynamaya (kullanılmaya) hazır hale getirilir. UYGULANIŞI: Öğrenciye kartona yazılmış (ilk aşamada iki basamaklı) bir sayı verilir. Öğrenci o sayının hangi onluklar arasında olduğunu bulur ve YUVARLAMACA'nın iki ucuna yerleştirir. Sonra sayının birler basamağındaki rakamına bakarak aynı rakama sahip pencereden içeriye topu atar ve topun hangi tarafa yuvarlandığını görür. ( Topu pencereden içeri atmadan önce hangi onluğa yuvarlanacağını tahmin etmesini isteyiniz. İleriki aşamalarda sayının hangi onluğa yuvarlanacağını tahmin etmesini isteyiniz sonra deme yaptırınız.) Tahmini ile denemesi isabetli olan öğrencic alkışlanır. Bu etkinlik ikinci sınıf ve üçüncü sınıf yuvarlama konularında tekrar tekrar kullanılabilir. |