YEGANE E-DERGİ

Yegane e-Dergi

PULİ EDEBİYAT E-DERGİ

Puli edebiyat e-Dergi
Bin Yıllık İntikam

“Bin Yıllık İntikam” Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın sekizinci kitabıdır. Rize Fatma-Nuri Erkan Bilim ve Sanat Merkezi’nin düzenlediği “Efsaneden Fantastik Kurguya” ulusal öykü yarışmasında ilk ona giren öğrencilerimizin öykülerinden oluşmaktadır.


Ezgi ve Renk

Rize Türk Telekom Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerimizin yazdığı şiirlerden oluşan bu kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın on birinci kitabıdır.


2. Sayı
Okul Sıkıntısı
Okul Sıkıntısı

Geleceği ona daha en başından o kadar netameli görünmüştü ki, bugününden hiçbir zaman tam olarak emin olamıyordu yaşlı annesi. Onun gözünde hiçbir zaman ayakta duramayacak ve hiçbir konuda dikiş tutturamayacak oğluydu.


Bahattin Kaya 79
2. Sayı
Rizeli Âlimler: Hemşinli Hüseyin Hüsnü Efendi
Rizeli Âlimler: Hemşinli Hüseyin Hüsnü Efendi

Hüseyin Hüsnü (Hüsnî) Efendi, 1260 (1844) yılında Hemşin ilçesinde dünyaya gelmiştir. Hemşin ilçesi hanedanından Süleyman Vehbi Efendi’nin oğludur. Süleyman Vehbi Efendi, Kumbasarzâde lakabıyla meşhurdur, bir dönem Dergâh-ı Âli (padişah sarayı) kapıcıbaşısı ve Lazistan Sancağı mutasarrıfı (mülkî âmiri) olmuştur.


Mustafa Emin Öz 69
2. Sayı
Dilimizin Öyküsü
Dilimizin Öyküsü

TDK Sözlüğü yurt ve vatan kelimelerini birbirine eş anlamlı kılıyor. Bir anlamda lügat diliyle konuşacak olursak ‘Yurt: Bkz, vatan’ durumu… Hakikatte öyle mi peki? 


Nadir Aşçı 55
2. Sayı
O Söylerdi
O Söylerdi

Neden sormuştu ki yolu? Hâlbuki gideceğini biliyordu, zaten gideceği kesin de değildi. İçinden bir ses “biraz daha yürürsem çaresiz gideceğim” diyordu. Mahallenin alt yoluna, o kazadan sonra pek az kullanılan yola, yaklaşmıştı.


Mücahide Sert 32
11. Sayı
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ

Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.


Cengiz AZMAN 12928
11. Sayı
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM
BU BAYRAM FARKLI BİR BAYRAM

Merhaba. Ben Zeynep beş yaşındayım. Anaokuluna gidiyorum. Bu yıl benim hayatım önceki yıllardan biraz farklı geçiyor. Eminim ki herkesin öyledir. Yanımda gördüğünüz kişi de Mert benim çok sevdiğim biricik abim. O da yedi yaşında. Abim bana yapamadığım her şeyde yardım ediyor.


Dilek ÖZCAN 1990
11. Sayı
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)

Toplumun en küçük parçası olmasına rağmen toplumu etkileyen en önemli unsurdur aile ve aile yapısı. Çocuklarımıza her ne kadar iyiyi, güzeli öğretmeye çalışsak da ailede gördüğünü duyduğunu yaşamaz mı çocuklar?


Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU 6149
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 1978
KODLAYARAK İLERLİYORUM

Esma ÇALHAN     22.02.2020

EK FİİLİN SEKSEK HİKAYESİ

EMRAH UYGUN     7.03.2020

ACİL NUMARALAR BİLEĞİMDE

ŞÜKRÜ BAYYİĞİT     14.03.2020

HÜCREYİ KENDİM YAZIP KENDİM SÖYLÜYORUM

Sinem KURT     10.11.2019

OSMANLIDA YENİLİK RÜZGARLARI

Ahmet PABUCCİ     4.12.2019

Greetings

Dilanur Cebesoy     29.10.2023

SON ETKİNLİKLER