Hiç. Hoş. Değil.
Rize Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencisi olan genç şairimiz Furkan Kayış'ın eseri, Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023/2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitaplığı’nın ikinci kitabıdır.
Şıvgın
Elmalı Ortaokulu ve Taşlıdere Gazi Ortaokulu öğrencilerinin öykülerinden oluşan kitap, Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında başlatılan Genç Yazarlar ve Şairler Projesi kapsamında oluşturulan Rize İl Millî Eğitim Müdürlüğü Kitaplığının altıncı kitabıdır.
Kanat Çırpmaktan Yorulduk
Kaz sürüleri uzun ve yorucu göç seyahatlerini V şeklinde bir düzenle gerçekleştirirler. Bu düzen, onların daha az enerji harcayarak uzun mesafeleri kat etmelerini sağlar. Lider kazın yarattığı hava akımı, arkadaki kazların daha az çaba sarf etmesine olanak tanır.
Kemal Akbayrak 73
İlim ve İrfan
Bir gün hikmet ehli bir zat, talebesiyle birlikte tarihi bir camide namazını kılıp camiden çıkarken cami avlusundaki kabirlere bakıp yanındaki öğrencisine: “Bakın, bu kabirdekiler bize bir şeyler söylüyor.” der.
İdris İspiroğlu 61
Okullarda İşbirlikçi Anlayış ve Öğretmenin Rolü
Günümüzde eğitim sistemleri, bireysel başarı kadar toplu öğrenme ve birlikte çalışma becerilerini de ön plana çıkarmaya odaklanmıştır.
Emre Arslan 77
Neden Konuşamıyoruz?
Fatih Terim’in 2009 yılında yaptığı ve artık ikonikleşmiş olan ‘What can I do sometimes?’ (Bazen ben ne yapabilirim?) açıklaması İngilizce ile olan imtihanımızın özetidir diyebilirim.
Hasan Kara 54
DİJİTAL AYNALARLA BAŞIMIZ BELADA HOCAM
Evet, başımız belada çünkü çok sıkıcıyız. Her geçen gün daha da sıkıcı oluyoruz. Hayır karamsar falan değilim. Yalnızca gerçekçi ve açık sözlüyüm. Görmüyor musunuz, bu gidişle kanaryalar gibi şakısak bile bizi dinlemeyecek, sardunyalar misâli çiçek açsak da dönüp bize bakmayacaklar.
Dr. Hüseyin ÖZTÜRK 2687
EĞİTİM VE YÖNETİM
Yönetim, “başkaları aracılığıyla amaca ulaşma ve başkalarına iş yaptırma sanatı”, “yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesini sağlayan bilimsel ve sanatsal yönü olan faaliyetler” ve daha geniş anlamıyla “örgütsel hedeflere etkin ve verimli olarak ulaşılması amacıyla yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerinin en iyi şekilde kullanılmasıdır” şeklinde ifade edilmektedir.
Rize Milli Eğitim Müdürlüğü 3751
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.
Cengiz AZMAN 14128
LİDERLERİN HİKÂYESİ
Bir bebek minik avuçlarında güzel ve mutlu bir hikâye taşıyarak merhaba der dünyaya. Ellerini yumruk yaparak dünyayı avuçlarımda tutuyorum der adeta. Ruhunu teslim eden bir insan ellerini iki yana açarak buraya ait hikâyesinin bittiğini anlatır geriye kalanlara.
Ferit İNCEL 2384
ZIPLAYARAK SAYIYORUM
ŞÜKRÜ BAYYİĞİT 14.02.2020
KODLAYARAK İLERLİYORUM
Esma ÇALHAN 22.02.2020
GİRİŞ-ÇIKIŞ BİRİMLERİNİ BULUYORUM
Abdullah TOSUN 22.10.2019
ENERJİLERİM DÖNÜŞSÜN
Ersin ÇOLAK 9.12.2019
FETİH 1453
Ahmet PABUCCİ 01.11.2019
KİTABIMI OKUYORUM ŞİİRİNİ YAZIYORUM
Ali Yılmaz 7.02.2020