Nesne Çizimi
Mekân ziyareti sırasında, sergilenen eserlerden öğrencinin ilgisini en
çok çeken birini seçip çizmesi istenir. Bir başka seçenek; seçilen bir
eserin yarım bırakılmış çiziminin öğrenciler tarafından mekânda
gördükleri asıllarına göre resimlenmesidir. Her iki uygulama sonrasında
da bu çizimlerden yola çıkarak kendi eserlerini oluşturmaları ve daha
sonra onları sergilemeleri gerektiği belirtilir. Özellikle sanat
müzelerinde yapılan eğitim sonrasında mutlaka öğrencilere uygulama
yaptırılmalıdır.
|
Hikaye Yazma
Müze ziyareti sonrasında öğrencilere müzede en çok beğendikleri eserin
ne olduğu sorulur. Öğrencilerden düşüncelerini nedenleriyle birlikte
yazmaları istenir.
Bu etkinlik çocukların duyuşsal yönlerini saptamak aynı zamanda da dil
becerilerini geliştirmek amacıyla gerçekleştirilebilir. Yazılanlar daha
sonra sınıf ortamında paylaşılıp tartışılabilir.
|
Tartışma
Gezilecek mekânda, öğrencilerin gruplara ayrılarak münazara, fikir
taraması, vızıltı grubu, forum gibi farklı tartışmalar yapmaları
bilginin oluşmasını kolaylaştırıcı bir yöntemdir. Tartışma sırasında
ortaya atılan düşüncelerin doğru olup olmaması hiç önemsenmemelidir.
Önemli olan öğrencinin kendini özgürce ifade edebilmesini sağlamaktır.
|
Anketlerin Karşılaştırılması
Geziden sonra müzede ya da sınıfta son anketler cevaplandırılır.
Öğretmen, öğrencilerin ön ankete ve son ankete verdikleri cevapları
inceler. Anketler sonucunda eksik veya yanlış edinilmiş bilgiler, soru
ve cevaplarla tamamlanarak düzeltilmeye çalışılır.
|