YUVARLAMACA Etkinliği

Ders/Sınıf: Ilkokul  -  Matematik -  3. Sinif
Ünite: M.3.1. SAYILAR VE ISLEMLER
Kazanım: M.3.1.1.4. En çok üç basamakli dogal sayilari en yakin onluga ya da yüzlüge yuvarlar.
Kazanım Açıklaması: En çok üç basamakli dogal sayilari en yakin onluga ya da yüzlüge yuvarlama.
Materyal: Önceden hazirlanmis yuvarlama araci ( YUVARLAMA -CA )
Etkinlik Süresi: 40 dk dakika
Etkinlik Adı: YUVARLAMACA
Uygulama Alanı: Sinif Içi
Etkinliğin Uygulanması:

Önceden karton kutunun içine dokuz pencere açilir, her pencereye birden dokuza kadar numara verilir. Pencereden içeriye top atilinca ilk dört pencere geriye; bes ,alti, yedi ,sekiz ve dokuzuncu pencere ileriye düsecek sekilde kutunun içinde, kaydirak seklinde düzenek olusturulur ve  topun çikmasi için yanlarda gözler açilir ve kutu kapatilirir. Kutunun ker iki yanina en yakin onluklarin oldugu çubuklar konulabilecek sekilde hazneler yapistirilir. Ayrica onar onar yüze kadar; yüzer yüzer bine kadar sayi çubuklara yapistirilmis sayi kartlari olusturulur.Sonra hazirlanan yuvarlamaca makinesi süslenir. Oynamaya (kullanilmaya) hazir hale getirilir.

UYGULANISI: Ögrenciye kartona yazilmis (ilk asamada iki basamakli) bir sayi verilir. Ögrenci o sayinin hangi onluklar arasinda oldugunu bulur ve YUVARLAMACA'nin iki ucuna yerlestirir. Sonra sayinin birler basamagindaki rakamina bakarak ayni rakama sahip pencereden içeriye topu atar ve topun hangi tarafa yuvarlandigini görür. ( Topu pencereden içeri atmadan önce hangi onluga yuvarlanacagini tahmin etmesini isteyiniz. Ileriki asamalarda sayinin hangi onluga yuvarlanacagini tahmin etmesini isteyiniz sonra deme yaptiriniz.) Tahmini ile denemesi isabetli olan ögrencic alkislanir. Bu etkinlik ikinci sinif ve üçüncü sinif yuvarlama konularinda tekrar tekrar kullanilabilir.  

Etkinlik Fotoğrafları: