MERAK SADECE MERAK MI ?
Bugün sizlere eğitim alanında üzerinde çokça durulması gereken bir kavramdan, meraktan, söz edeceğim. Meraklı olmak, insanoğlu olarak doğuştan getirdiğimiz özelliklerden biridir. Bu özelliğimiz sayesinde içimizde bir öğrenme ve anlamlandırma isteği ile doğarız.
Ozan Orhan 320
AKSARAY TARİHİ
Aksaray tarihi, günümüzden 11 000 yıl önce Orta Anadolu'nun ilk köy yerleşmesinin Aşıklı Höyük'te kurulmasıyla başlar. Aşıklı'da başlayan 11 000 yıllık serüvende farklı medeniyetlere ev sahipliği yapan Aksaray, İpek Yolu üzerinde Kapadokya'nın batıya açılan kapısı olarak tarihteki yerini almıştır.
Sıla Lezgi Aygün 826
ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE
Ömer Hocam, söyle başlayalım isterseniz “Yaratıcı Drama” kavramı yanlış kullanılan, yanlış anlaşılan bir kavram. Drama, Yaratıcı Drama, Eğitimde Yaratıcı Drama, Canlandırma kavramları aynıymış gibi kullanılabiliyor.
Ömer ESKİ 1126
COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI
Covid-19 pandemisi sebebiyle ülkemizde alınan önlemler kapsamında eğitimde de bazı güncellemeler yapılmıştır. Ülkemizde de bir süre yüz yüze eğitim-öğretime ara verilmiş, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması bakımından uzaktan eğitim sürecine başlanmıştır.
Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar 394
YARATICI DRAMA; NE OKUMALI?
Yaratıcı drama eğitmeni/lideri olmak için yalnızca uygulamaya dayalı eğitimler almak veya çeşitli atölye çalışmalarına katılmak tek başına yeterli değildir. Çünkü yaratıcı drama çocukların sadece oyun oynayıp eğlendikleri, taklit ve canlandırmalar ile keyiflendikleri bir yöntem değildir.
Kemal AKBAYRAK 333
YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR?
Yaratıcı drama yöntemi eğitim-öğretim sürecinde öğretmenler tarafından en çok kullanıldığı iddia edilen yöntemlerin başında gelmektedir. Yöntemi derslerde uyguladığını belirten öğretmenlerden yöntemin kullanımı ile ilgili ayrıntı istendiğinde öğretmenlerin genellikle sınıfta yaptıkları doğaçlama veya metin canlandırma faaliyetlerini yaratıcı drama olarak adlandırdıkları anlaşılmaktadır.
Enes SÜKÜT 1520
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA
Çocukluğunu sokaklarda doya doya oyun oynayarak geçirmiş biri olduğum için meslek yaşantımın ilk gününden beri öğrencilerime de oyunla sevdiririm kendimi ve okulu. Her gün mutlu bitmeli ki ertesi gün istekle gelsin okula. Sanki tadı damağında kalsın diye, beni de iyi hatırlasın, okulunu çok sevsin diye günün sonu mutlaka oyunla biter.
Bahar Agun 1111
FOTOĞRAFLARIN DİLİ
Zamanın, acı ve tatlı hatıraların tanıkları fotoğraflar. Her birimizin hayatında özel anların şahitleri onlar. Siyah beyaz ve kenarları tırtıklıdan başlayıp renkliye dönüşen ve ekranlarda kalan fotoğraflar. Her biri “Çekiyorum!” diyerek başlayan, maziden atiye bırakılan gerçek birer iz.
Cengiz AZMAN 631
AMAÇSIZ İNSANLAR TOPLULUĞU
İnsanların toplu halde, dümeni kırılmış bir gemi gibi nereye gittiğini bilmediği şu zamanda “yol bulmak” mı zor, yoksa kendi yolunu bulmak mı? Hızlı bir tren edasıyla -“hızlı trenlerde eda ne gezer?” dediğinizi duyar gibiyim- akıp giden zamanın vagonlarından geriye doğru şimşek hızında akan silik dünyanın hali açıkçası beni korkutuyor.
Servet Çalışır 334
BALDAN SORULUR ARININ MARİFETİ
Her dal baharı bekler tomurcuk dilinden bir merhaba için doğaya. Cemre düşer yüreğine ağacın, artık dönüş yoktur kışa. Lakin güneşin yüreğe dokunan ilk ısısı olmazsa olmazdır. Baldan sorulur arının da marifeti. Herkes tadını bilir de, aklına gelmez çektiği.
Abdullah BAŞ 357
TEKNOLOJİ O KADAR MASUM MU?
Günümüz dünya toplumu bilindiği üzere teknoloji ile iç içe yaşamaktadır. Bu yaşantı olumlu sonuçların yanında olumsuz sonuçları da beraberinde getirmektedir. Bugün sizlere teknolojinin öğrenci üzerindeki etkilerinden bahsedeceğim.
Ozan Orhan 418
ŞELALELER ŞEHRİ ORDU
Prof. Dr. Mehmet YILMAZ ile Röportaj. Mehmet Hocam, Ordu deyince ilk akla gelen türkünün sözleriyle başlamak istedim. Rize’den, eğitim, kültür, sanat dergisi Çaydan-lık’tan merhaba.
Sefa ÖZMEN 911
POPÜLER YAZILAR
-
İsmail ŞİMŞEK 77134 ÇOCUKLARLA İLGİLİ SÖYLENMİŞ ÜNLÜ SÖZLER
-
Osman ATALAY 14484 KANT’IN ÖDEV AHLAKI
-
Serdar YAZICI 8619 EL-CEZERİ
-
Volkan CİVELEK 8307 TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
-
Prof. Dr. Firdevs Güneş 7125 ÖDEVİN YARARLARI
-
Volkan CİVELEK 6204 SON CEMRE
-
Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu 5849 TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER
-
Lokman BAYNAZOĞLU 5817 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ
-
Kemal AKBAYRAK 5353 BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR?
-
Lokman BAYNAZOĞLU 4496 EV ÖDEVİ: BİR ÖĞRETİM EFSANESİ
-
Sefa ÖZMEN 4355 TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV
-
Eminsafa Dilmaç 4199 HAYATA BAKIŞ
-
Dr. Serkan DÜZGÜN 4167 COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM
-
Emine BARIŞ 3323 ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
-
Enes SÜKÜT 2818 BİTMEYEN TARTIŞMA : ÖDEV