8. Sayı
ÇOCUK
ÇOCUK

1972 yılında Paris’te dünyaya gelen Colas Gutman, drama eğitimi almış ve bir süre tiyatro yönetmenliği yapmıştır. Anne ve babası yazar olan Gutman, 2006 yılından bugüne çocuk kitapları yazmaktadır. Ülkemizde Süper Kahramanlar Yüksekten Korkmaz, Rose, Paspal Köpek ve Çocuk adlı kitapları ile tanınmaktadır.


Lokman BAYNAZOĞLU 793
8. Sayı
EĞİTİM, DOĞA VE ÇOCUK
EĞİTİM, DOĞA VE ÇOCUK

Rize için bulutların ve dağların şehri diye bir söylem vardır, şehre gelen birinin ilk bakışta dikkatini çekeceği muhtemeldir. Gerçekten de burada yaşayıp doğadan kayıtsız kalabilmek pek mümkün değildir. Şehrin bir doğasevere sunduğu en büyük avantaj istenildiğinde 10 dakika içerisinde şehirden çıkıp orman örtüsüne ulaşılabilmesidir.


Yavuz Yıldırımkaya 724
8. Sayı
ÖZ’DEN SÖZE, SADIR’DAN SATIRA…
ÖZ’DEN SÖZE, SADIR’DAN SATIRA…

Söze teslimiyetle girmek gerekir, mezara girer gibi her şeyi ardında bırakarak girilir söze. Enfüs’ten Âfak’a bir kova su ile uğurluyorum nasibini arayan kelimelerimi; iyi ağırlayın olur mu? Issız bir sahilin kenarından izsiz bir okyanusa yelken açmış satır ve dizelerimi…


Eminsafa Dilmaç 2018
8. Sayı
YA BİR YOL BUL YA BİR YOL AÇ YA DA YOLDAN ÇEKİL
YA BİR YOL BUL YA BİR YOL AÇ YA DA YOLDAN ÇEKİL

Yazar Mümin Sekman kişisel gelişim ve sosyal başarı türünde harikulade eserlerin yaratıcısı. Aynı zamanda kigem.com kurucusu. Türkiye’de kişisel gelişim uzmanı unvanını kullanan ilk kişi. Bugüne dek 10 kitabı yayımlandı ve özellikle Her Şey Seninle Başlar baskı adediyle Türkiye rekoru kırdı.


Pervin Günaydın Kambur 879
7. Sayı
TOPLUMSAL TABULAR  EŞLİĞİNDE DÜŞSEL VE DUYGUSAL  KARMAŞA
TOPLUMSAL TABULAR EŞLİĞİNDE DÜŞSEL VE DUYGUSAL KARMAŞA

7 milyar 837 milyon insanı bünyesinde barındıran bir gezegende insan nasıl yalnız hissedebilir? Asırlardır arıyordu cevabını, bu soruyu sormadan. Ne aradığını bilmeden nasıl bulabilirdi. Ya da buldu diyelim bulduğunu nasıl anlayabilirdi.


Hayrunisa Tut 1284
7. Sayı
ÖDEVİN YARARLARI
ÖDEVİN YARARLARI

Ödevler, öğrenci gelişimini sağlamak amacıyla öğretmenler tarafından verilen öğrenme etkinlikleridir. Ödevin amacı öğrencileri yeni konulara hazırlamak, öğrenmeyi kolaylaştırmak, öğrenilenleri gözden geçirmek, aktif öğrenmeyi sağlamak, öğrencilerin dilsel, zihinsel, sosyal ve bedensel becerileri geliştirmeye katkı sağlamaktır.


Prof. Dr. Firdevs Güneş 15218
7. Sayı
EV ÖDEVİ
EV ÖDEVİ

Ödev veya ev ödevi kavramları eş anlamlı kavramlar olup, öğretmenler tarafından öğrencilere verilen ve genellikle sınıf dışında yapılan yazılı veya sözlü çalışmalar olarak ifade edilmektedir. Genellikle ilkokul düzeyinde ev ödevi, daha sonraki yıllarda etkinlik, proje, araştırma ve performans ödevi şeklinde olmaktadır.


Prof. Dr. Gülay Ekici 8951
7. Sayı
ÖDEV BİR SORUMLULUK MU? SORUN MU?
ÖDEV BİR SORUMLULUK MU? SORUN MU?

Araştırmalar düzenli, anlamlı ödevleri olan öğrencilerin, olmayanlara göre daha çok şey öğrendiklerini söylüyor. Ancak ödevler, eğitimde öğretmen, öğrenci ve ebeveynleri karşı karşıya getiren bir sorun haline de gelebilmektedir (Aksu, 2018).


Dr. Öğr. Üyesi Dursun Aksu 4233
7. Sayı
BİTMEYEN TARTIŞMA : ÖDEV
BİTMEYEN TARTIŞMA : ÖDEV

Ev ödevlerinin öğrenci başarısı üzerindeki olumlu etkileri bilimsel olarak net bir şekilde ortaya konmuş olmamasına rağmen bu uygulamanın eğitim-öğretim sürecindeki ağırlığı her geçen gün daha da artmaktadır.


Enes SÜKÜT 3310
7. Sayı
ÖDEV NEDEN NASIL
ÖDEV NEDEN NASIL

Özel yetenekli öğrencilere eğitim veren bir kurumda çalışıyorum. Her yıl kuruma yeni başlayan öğrencilere “ne icat etmek istersiniz” diye muhakkak sorarım. Aldığım ilk cevaplar çoğu zaman “ışınlanma cihazı, zaman makinesi” gibi günümüz teknolojisi için bir hayli uçuk sayılabilecek fikirler olur.


Kemal AKBAYRAK 1186
7. Sayı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINDA EV ÖDEVLERİNİN YERİ VE DEĞİŞİMİ

Her meslekte olduğu gibi öğretmenlik mesleğinin icrasında da mevzuata hâkimiyet önemli bir husustur. Mesleğin sınırlarının çizilebilmesi eğitim paydaşlarının işlerini daha etkili yürütebilmelerini sağlamaktadır. Meslekte düzenli yürütülen iş ve işlemler sayesinde öğrencilerinin belirlenen kazanımlara daha etkili ulaşabilmeleri sağlanmaktadır.


Lokman BAYNAZOĞLU 24007
7. Sayı
TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV
TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV

Dünyanın pek çok ülkesinde uzun yıllardır tartışılan ev ödevi konusu, günümüzde de güncelliğini korumaktadır. Türkiye’de özellikle son 15 yılda eğitimcilerin en önemli gündemlerinden birini oluşturan ev ödevleri, zaman zaman Milli Eğitim Bakanlığı’nın ödev verilmemesi yönündeki yasaklayıcı açıklamaları ile medyada da geniş yer bulmuştur.


Sefa ÖZMEN 4983
7. Sayı
İNSAN VE MÜZİK
İNSAN VE MÜZİK

Müzik; insanların toplumsal yaşantılarından siyasal örgütlenmelerine, mistik kabullerinden yerel örf, adet ve geleneklerine bağlı olarak birçok biçimde şekillenmekte ve toplumun gündelik yaşantısını farklı bağlamlarda ifade etmektedir.


Erkan Saral 2264
7. Sayı
TÜRKİYE’DE EĞİTİM NASIL OLMALIDIR?
TÜRKİYE’DE EĞİTİM NASIL OLMALIDIR?

Eğitim; bireyin yaşamı boyunca ihtiyacı olan tüm beceri, kabiliyet, değer, tutum ve davranışları bilinçli bir şekilde kazandırılmasını sağlama sürecine verdiğimiz kavramın adıdır. Bu başlığı kullanmamın nedeni 1954’e kadar Anadolu’da vücut bulan daha sonrasında ise özlemi duyulan bir eğitim yapısının çıkış noktasının ilk sorusu olmasıydı.


Serdar YAZICI 1039
7. Sayı
“KİTAP OKUMA” ÜZERİNE
“KİTAP OKUMA” ÜZERİNE

Kimilerine göre çok gerekli, kimilerine göre çok sıkıcı bir eylem: Kitap okuma. Büyüklerimizden ve öğretmenlerimizden sıkça duyarız ''Kitap okuyun!'' cümlesini. Niye bu kadar vurgulanıyor bu okuma? Neden bu kadar önemli? Ya da niye bu kadar sıkıcı görülüyor?


Ozan Orhan 3854

DERGİ SAYILARI

YAZARLARIMIZ
Prof. Dr. Firdevs Güneş Prof. Dr. Gülay Ekici Abdullah BAŞ Abdullah KARALİ Ahmet ÇİFCİ Ahmet YILMAZ Arta Shahini Arzu Çakıcı Ayşe BAŞBUĞ Bahar Agun Bahar TÜTÜNCÜ Bahri HAN Bilge ÇARDAK Bilge Çiğdem Öztunç Bülent İÇBUDAK Bünyamin Gürbüz Burçak Kübra ERDEM Cem Tuncay ŞAHİNKAYA Cengiz AZMAN Cengiz Hanoğlu Dilek ÖZCAN Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar Doç. Dr. Derya Girgin Doc. Dr. Olcay YAVUZ Doç. Dr. Selay Arkün KOCADERE Doç. Dr. Selcen COŞKUN Dr. Aziz ZORLU Dr. Hüseyin ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Dursun Aksu Dr. Öğr. Üyesi Elif Şebnem Demirci Dr. Öğretim Üyesi Volkan MUTLU Dr. Serkan DÜZGÜN Ebru DİLİBAL Ebubekir ASLAN Eda MERAL Elif SARI Emine BARIŞ Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU Eminsafa Dilmaç Emrah KAR Emre ARSLAN Enes SÜKÜT Erengül ŞEKER Erkan Saral Erman ŞAHİN Esra ALEMDAROĞLU Fatih ARSLAN Fatma IŞIK Ferit İNCEL Gonçalo Gouveia Hacı AYDIN Hayrunisa Tut Hızır SEFERİNOĞLU Hülya CERRAHOĞLU İbrahim VARELCİ İlhan Oflaz İsmail ŞİMŞEK Kemal AKBAYRAK Kübra TUT Leyla BAĞ Lokman BAYNAZOĞLU Mehmet Sait Çalka Mehmet TEBER Melek BAYZAN Mesut YAZANEL Murat KESELİ Mustafa ORAKÇI Nisa Altınkeser Nuran CEVAHİR KARTAL Nuray Önoğlu Ömer Cihan Özşahin Ömer ESKİ Osman ATALAY Ozan Orhan Özge BEYAZ Özgür SEVİMLİ Pervin Günaydın Kambur Prof. Dr. Ali Duymaz Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu Prof. Dr. Selahattin DİLİDÜZGÜN Prof. Dr. Vefa TAŞDELEN Raşide Yılmaz Rize Milli Eğitim Müdürlüğü Sefa ÖZMEN Selçuk TORPİL Serdar YAZICI Servet Çalışır Sevilay AĞAOĞLU Sezai KARAKOÇ Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK Sıla Lezgi Aygün Tuvana Gülcan Volkan CİVELEK Yavuz Yıldırımkaya Yıldıray ÖZKURT Zekeriya ABANOZOĞLU Zeliha Nur TURAN