RİSTA | Çaydanlık Dergisi
11. Sayı
HUZUR’LU HAYAT
HUZUR’LU HAYAT

Evliya Çelebi çok istediği seyahate çıkacağında güne bu kadar heyecanlı uyanmış mıydı acaba? Bu denli hevesle gidilecek yer neresi olabilirdi? Adeta askerin şafak saydığı gibi gün saymıştı Aynzeliha. Ne yıllar sonra memleketine gidecek gurbetçinin ne düğününe günler kalmış iki nişanlının duygularına benzerdi bu heyecan.


Erengül ŞEKER 1234
11. Sayı
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK
AĞAÇLAŞAN ÇOCUK

Çocuk, ağaca sarıldı
Ağaç, çocuğa sarıldı
Ağaç dallarını uzattı
Çocuğu kucakladı


Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK 976
11. Sayı
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)
THE BLIND SIDE (KÖR NOKTA)

Toplumun en küçük parçası olmasına rağmen toplumu etkileyen en önemli unsurdur aile ve aile yapısı. Çocuklarımıza her ne kadar iyiyi, güzeli öğretmeye çalışsak da ailede gördüğünü duyduğunu yaşamaz mı çocuklar?


Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU 1489
11. Sayı
AİGAİ ANTİK KENTİ
AİGAİ ANTİK KENTİ

Aigai Antik Kenti, Manisa’nın Yunusemre ilçesinin Yunt Dağı bölgesinde yer alan Köseler Mahallesi yakınında bulunmaktadır. Osmancalı İlkokulu eğitim bölgesi içerisinde yer alan Aigai Antik Kenti birçok tarih meraklısı ziyaretçiyi ağırlamaktadır.


Bilge ÇARDAK 862
11. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM

Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar


Emine BARIŞ 3323
11. Sayı
SON CEMRE
SON CEMRE

Kar taneleri, bulutlara bağlı zincirlerini söküp atarak özgürlüğün var olduğuna inandıkları yeryüzüne düşüyorlar, düşer düşmez başka türlü bir tutsaklığı özgürlük sanıp toprağa esir oluyor ardından da buhar olup benliklerini yitiriyorlar.


Volkan CİVELEK 6204
10. Sayı
RAHATSIZ EDİCİ BİR EYLEM
RAHATSIZ EDİCİ BİR EYLEM

Merhaba, şimdi etrafta birileri var mı yoksa bir başına mısın? Saat kaç? Gece mi, gündüz mü? Sağda solda tanıdık biri varsa ona değil de bu yazıya (yani bana) baktığın için kendini suçlu hissediyor musun, bütün bunları bilmiyorum ama şimdi seninle teklifsizce bir yabancı olarak konuşuyorum.


Dr. Hüseyin ÖZTÜRK 1116
10. Sayı
TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ

21. yüzyılda tarih eğitiminde çağdaş ve yenilikçi standartlara ulaşılması için aktif öğrenme atmosferinde öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenme sürecine dâhil edilmesi bir zorunluluk halini almıştır. Öğrenme ve öğrenciyi merkeze alan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin uygulandığı bu yüzyılda öğrencilerin


Volkan CİVELEK 8307
10. Sayı
GÜZEL ŞEHRİM DENİZLİ
GÜZEL ŞEHRİM DENİZLİ

Aslı  annesi ve babasıyla birlikte  önünde küçük bir bahçesi olan şirin bir evde yaşıyordu. İki yıldır evlerinin yakınındaki anaokuluna gidiyordu. Öğretmenini ve arkadaşlarını çok seviyordu. Arkadaşlarıyla oynamak ve öğretmeninden yeni şeyler öğrenmek onu çok mutlu ediyordu.


Dilek ÖZCAN 626
10. Sayı
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AİLENİN ÖNEMİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE AİLENİN ÖNEMİ

İnsanoğlu ailesinin açtığı pencereden bakar bu dünyaya. Seneler geçtikçe çocukluğunu yaşar, gençliğin güzel günlerini tadar ve yetişkin bir birey olur. Aile ise bu süreçte, çocuğun kendi ayakları üzerinde durabilmesi için onu eğiten, yüreklendiren ve yaşama hazırlayan okul işlevi görür (Martı, 2019).


Emre ARSLAN 1072
10. Sayı
BİLİM İNSANLARININ HAYATLARINDA AİLELERİNİN İZLERİ
BİLİM İNSANLARININ HAYATLARINDA AİLELERİNİN İZLERİ

Aile, çocuk ve ebeveynlik üzerine birden çok eseri olan Psikanalist Wilhelm Stekel şöyle tanımlıyor aileyi: “Aile, her türlü iyilik ve kötülüğün öğretildiği bir okuldur.’’ Bu okuldan mezun nice cani, katil, hırsız, kötü karakterli ve vasıflı bireyler olduğu gibi toplumu güzelleştiren, alim, doktor, öğretmen, sanatçı ,bilim insanı, asker ve benzeri kahramanlar da mevcuttur.


Serdar YAZICI 1203
10. Sayı
RESİMLİ (SÖZSÜZ) KİTAPLARIN GÜCÜNÜ KEŞFEDEBİLDİK Mİ?
RESİMLİ (SÖZSÜZ) KİTAPLARIN GÜCÜNÜ KEŞFEDEBİLDİK Mİ?

Çocukların birinci sınıfa başlamasıyla beraber okumayı öğrenme süreçleri de başlamaktadır. Bu süreç harf öğretimin tamamlanmasıyla sona ermektedir. Bu aşamadan sonra çocuk okumaya hazır olarak görülmekte ve kitaplarıyla tanıştırılmaktadır. Kitapların sürece dahil edilmesiyle beraber okuma hızını geliştirmeye dönük çalışmalara ağırlık verilmektedir.


Enes SÜKÜT 418

DERGİ SAYILARI

YAZARLARIMIZ
Prof. Dr. Firdevs Güneş Prof. Dr. Gülay Ekici Abdullah BAŞ Abdullah KARALİ Ahmet ÇİFCİ Ahmet YILMAZ Arta Shahini Arzu Çakıcı Ayşe BAŞBUĞ Bahar Agun Bahar TÜTÜNCÜ Bahri HAN Bilge ÇARDAK Bilge Çiğdem Öztunç Burçak Kübra ERDEM Bülent İÇBUDAK Bünyamin Gürbüz Cem Tuncay ŞAHİNKAYA Cengiz AZMAN Cengiz Hanoğlu Dilek ÖZCAN Doc. Dr. Olcay YAVUZ Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar Doç. Dr. Derya Girgin Doç. Dr. Selay Arkün KOCADERE Doç. Dr. Selcen COŞKUN Dr. Aziz ZORLU Dr. Hüseyin ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi Dursun Aksu Dr. Öğr. Üyesi Elif Şebnem Demirci Dr. Öğretim Üyesi Volkan MUTLU Dr. Serkan DÜZGÜN Ebru DİLİBAL Ebubekir ASLAN Eda MERAL Elif SARI Emine BARIŞ Emine ÇOLAK BAYNAZOĞLU Eminsafa Dilmaç Emrah KAR Emre ARSLAN Enes SÜKÜT Erengül ŞEKER Erkan Saral Erman ŞAHİN Esra ALEMDAROĞLU Fatih ARSLAN Fatma IŞIK Ferit İNCEL Gonçalo Gouveia Hacı AYDIN Hayrunisa Tut Hızır SEFERİNOĞLU Hülya CERRAHOĞLU İbrahim VARELCİ İlhan Oflaz İsmail ŞİMŞEK Kemal AKBAYRAK Kübra TUT Leyla BAĞ Lokman BAYNAZOĞLU Mehmet Sait Çalka Mehmet TEBER Melek BAYZAN Mesut YAZANEL Murat KESELİ Mustafa ORAKÇI Nisa Altınkeser Nuran CEVAHİR KARTAL Nuray Önoğlu Osman ATALAY Ozan Orhan Ömer Cihan Özşahin Ömer ESKİ Özge BEYAZ Özgür SEVİMLİ Pervin Günaydın Kambur Prof. Dr. Ali Duymaz Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu Prof. Dr. Selahattin DİLİDÜZGÜN Prof. Dr. Vefa TAŞDELEN Raşide Yılmaz Rize Milli Eğitim Müdürlüğü Sefa ÖZMEN Selçuk TORPİL Serdar YAZICI Servet Çalışır Sevilay AĞAOĞLU Sezai KARAKOÇ Sıla Lezgi Aygün Sibel ÇAĞLAYAN BİLEK Tuvana Gülcan Volkan CİVELEK Yavuz Yıldırımkaya Yıldıray ÖZKURT Zekeriya ABANOZOĞLU Zeliha Nur TURAN