Çaydanlık Dergisi Arama Sonuçları

PROBLEM için arama sonuçları...
Fotoğraf Başlık
ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER? ÇOCUKLAR NEDEN BASİT SORUNLARI BİLE ÇÖZERKEN BÜYÜKLERİNDEN YARDIM İSTERLER?
Çocuklar genellikle bir sorun yaşadıklarında bu sorunu çözmeleri için anne ve babalarından, okulda ise öğretmenlerinden yardım isterler. Yaşanılan sorun, haklı olduğunu düşünen çocuk tarafından hemen otorite olarak görülen kişiye iletilir.

Enes SÜKÜT
DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ DUYGU VE DÜŞÜNCE EĞİTİMİ
Vaktiyle şöyle bir söz okumuştum: “Küçük insanlar KİŞİLERİ, orta grup insanlar OLAYLARI, büyük insanlar ise FİKİRLERİ konuşur”. Daha sonra düşündüğümde kendi içimde de basit duygu, his ve düşüncelerimin kişilerle özellikle onların kusurlarıyla, orta duygu ve hislerimin olay ve problemlerle, üstün duygu, his ve düşüncelerimin fikirlerle meşgul olduğunu gördüm.

Bahri HAN
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL FELSEFESİ
Sınıf, öğretmenin öğrencilerine bilgi ve beceri kazandırma süreçlerini etkileşimli olarak uyguladığı alandır. Sınıf yönetimi ise etkileşim süreçleri ile aynı sınıfta bulunan öğrencilerin kuralları benimsemesi, olumlu kazanım süreçlerinin fayda sağlayacak şekilde sürdürülmesidir.

Cengiz AZMAN
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE
Felsefe Nedir? Felsefe, terim anlamı olarak Yunanca bilgelik sevgisi anlamına gelen felsefe (philosophia), sevmek (philia) ve bilgelik (sophia) sözcüklerinin birleşiminden türemiştir. Felsefe düşünürlerine filozof (philosophos) adı verilir.

Özgür SEVİMLİ
MERYEM EL-İCLİYYE MERYEM EL-İCLİYYE
Bilim tarihi deyince akla hemen Einstein, Newton, Galileo ve Aristo gibi isimler gelir. İslam Bilim tarihinin meşhurları deyince ise Ebû Mûsa Câbir bin Hayyân, Farabi, İbn-i Sina, Fahreddin Razi, Harezm-i , Battani , Nasîrüddin Tûsî, İbn-i Haldun ve Ali Kuşçu gibi değerli isimler sayılır hemen hemen.

Serdar YAZICI
ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM ERKEN ÇOCUKLUKTA HER HİKÂYE BİR STEAM
Çocuklar doğdukları andan itibaren bütün duyularını kullanarak çevreyi araştırıp, keşfeder. Daha çok ebeveynlerinden duyduklarını değil de gördüklerini uygulama eğilimindedir. Okul öncesi dönemde ise çocuklar yapı inşa oyunlarını, bir şeyleri parçalara ayırıp birleştirme gibi mühendislik becerisi sergiler, doğaları gereği yaratıcıdırlar

Emine BARIŞ
BİLİM İNSANLARININ HAYATLARINDA AİLELERİNİN İZLERİ BİLİM İNSANLARININ HAYATLARINDA AİLELERİNİN İZLERİ
Aile, çocuk ve ebeveynlik üzerine birden çok eseri olan Psikanalist Wilhelm Stekel şöyle tanımlıyor aileyi: “Aile, her türlü iyilik ve kötülüğün öğretildiği bir okuldur.’’ Bu okuldan mezun nice cani, katil, hırsız, kötü karakterli ve vasıflı bireyler olduğu gibi toplumu güzelleştiren, alim, doktor, öğretmen, sanatçı ,bilim insanı, asker ve benzeri kahramanlar da mevcuttur.

Serdar YAZICI
AİLE DANIŞMANLIĞI VE AİLE AİLE DANIŞMANLIĞI VE AİLE
Sağlıklı bir toplum, birbirleriyle uyum içinde olan ve ortak değer yargıları, gelenekler, inanç ve davranışlara sahip bireylerden oluşur. Her toplumun bütünlüğü ve toplumsal işlevlerini yerine getirip sürdürebilmelerini sağlayan temel toplumsal kurumları vardır. Bu kurumların en eskisi ve en önemlisi şüphesiz aile kurumudur.

Ayşe BAŞBUĞ
PROBLEM ÇÖMEZ PROBLEM ÇÖMEZ
Annem olmasaydı hâlim dumandı. O benim elim, ayağım, her şeyim. Canım annem beni çok seviyor. Bütün anneler çocuklarını çok sever zaten ama en çok benim annem seviyor. Neden mi?

Elif SARI
Z KUŞAĞINI ANLAMAK Z KUŞAĞINI ANLAMAK
Değişmeyen tek şey değişimdir. Doğanın kanunu gereği canlı ve cansız varlıklarda sürekli değişimler olmaktadır. Bu değişimler içerisinde elbette insan da yer almaktadır. Çevrenin etkisi ile insan psikolojik, sosyal, kültürel, zihinsel, bedensel gibi birçok alanda değişebilmektedir. İnsanın değişimi dünyanın değişimi demektir.

Fatih ARSLAN
AYŞEGÜL ATAMAN İLE SÖYLEŞİ AYŞEGÜL ATAMAN İLE SÖYLEŞİ
Kıymetli Prof. Dr. Ayşegül Ataman Hocam Merhaba, Çaydan-lık dergisinden; yeşilin, mavinin, gökyüzünden düşen damlaların yüksek yaylalarda buluştuğu Rize’den Merhaba, Çaydan-lık eğitim, kültür, sanat alanında derdi, sözü, paylaşımı olanların bir araya geldiği bir dergi.

Serdar YAZICI
BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR? BİLSEM NEDİR, NE DEĞİLDİR?
Ülkemizde özel yetenekli bireylere destek eğitimi hizmeti veren Bilim ve Sanat Merkezleri, kısa adı ile BİLSEM, hakkında velilerin kafasında çok fazla soru işareti var. Her ne kadar BİLSEM’ler sosyal medya platformlarında faaliyetlerine ilişkin paylaşımlarını artırmış olsalar da BİLSEM öğretmenleri olarak her yıl çok sayıda soru almaya devam ediyoruz.

Kemal AKBAYRAK
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARDA OYUN TERAPİSİ ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARDA OYUN TERAPİSİ
Oyunun çocuklar üzerindeki önemini fark eden çocuk ruh sağlığı uzmanları çocukların sorunlarında kullanılmak üzere oyun temelli yaklaşımları geliştirmişler ve oyun terapistleri çeşitli yaşlarda çocukların duygusal ve davranışsal problemlerinin tedavisinde oyunu kullanmışlardır.

Dr. Aziz ZORLU
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA SÜRECİ ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA SÜRECİ
Bütün anne babalar için çocuk sahibi olmak en özel yaşantılardan birisidir. Çocuk sahibi olmak kadar çocuğun bütün yönleriyle “NORMAL” olması en büyük beklentidir. Bu beklenti maalesef ki bazı aileler için hayal kırıklığına dönüşebiliyor.

Cem Tuncay ŞAHİNKAYA
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ VE EĞİTİMİ ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ VE EĞİTİMİ
Özel yetenekli öğrenci; zihinsel olarak erken gelişim gösterme, hızlı şekilde öğrenme ve kavrama yeteneğine sahip olma, akranlarından ileri olma, karmaşık problemleri çözebilme, yaratıcı düşünme becerilerine sahip olma, farklı düşünme yollarını kullanma, yüksek düzeyde bilişsel becerileri gerçekleştirme gibi özelliklere sahiptir. 

Doç. Dr. Derya Girgin
ANIL BASILI’DAN BALİNO ve NOHUT ADAM ANIL BASILI’DAN BALİNO ve NOHUT ADAM
Timaş Çocuk Yayınlarından bir hikâye BALİNO...  Bir çocuğa en güzel hediyenin kitap olduğunu düşünen Sevgili Anıl Basılı’nın kaleminden… Kitaba Sevgili Oğuz Demir’in çizimleri de eşlik etmekte…

Pervin Günaydın Kambur
ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE
Ömer Hocam, söyle başlayalım isterseniz “Yaratıcı Drama” kavramı yanlış kullanılan, yanlış anlaşılan bir kavram. Drama, Yaratıcı Drama, Eğitimde Yaratıcı Drama, Canlandırma kavramları aynıymış gibi kullanılabiliyor.

Ömer ESKİ
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA
Çocukluğunu sokaklarda doya doya oyun oynayarak geçirmiş biri olduğum için meslek yaşantımın ilk gününden beri öğrencilerime de oyunla sevdiririm kendimi ve okulu. Her gün mutlu bitmeli ki ertesi gün istekle gelsin okula. Sanki tadı damağında kalsın diye, beni de iyi hatırlasın, okulunu çok sevsin diye günün sonu mutlaka oyunla biter.

Bahar Agun
EĞİTİM, DOĞA VE ÇOCUK EĞİTİM, DOĞA VE ÇOCUK
Rize için bulutların ve dağların şehri diye bir söylem vardır, şehre gelen birinin ilk bakışta dikkatini çekeceği muhtemeldir. Gerçekten de burada yaşayıp doğadan kayıtsız kalabilmek pek mümkün değildir. Şehrin bir doğasevere sunduğu en büyük avantaj istenildiğinde 10 dakika içerisinde şehirden çıkıp orman örtüsüne ulaşılabilmesidir.

Yavuz Yıldırımkaya
EV ÖDEVİ EV ÖDEVİ
Ödev veya ev ödevi kavramları eş anlamlı kavramlar olup, öğretmenler tarafından öğrencilere verilen ve genellikle sınıf dışında yapılan yazılı veya sözlü çalışmalar olarak ifade edilmektedir. Genellikle ilkokul düzeyinde ev ödevi, daha sonraki yıllarda etkinlik, proje, araştırma ve performans ödevi şeklinde olmaktadır.

Prof. Dr. Gülay Ekici
ÖDEV NEDEN NASIL ÖDEV NEDEN NASIL
Özel yetenekli öğrencilere eğitim veren bir kurumda çalışıyorum. Her yıl kuruma yeni başlayan öğrencilere “ne icat etmek istersiniz” diye muhakkak sorarım. Aldığım ilk cevaplar çoğu zaman “ışınlanma cihazı, zaman makinesi” gibi günümüz teknolojisi için bir hayli uçuk sayılabilecek fikirler olur.

Kemal AKBAYRAK
TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV TARTIŞMALI BİR ÖĞRENME ARACI: ÖDEV
Dünyanın pek çok ülkesinde uzun yıllardır tartışılan ev ödevi konusu, günümüzde de güncelliğini korumaktadır. Türkiye’de özellikle son 15 yılda eğitimcilerin en önemli gündemlerinden birini oluşturan ev ödevleri, zaman zaman Milli Eğitim Bakanlığı’nın ödev verilmemesi yönündeki yasaklayıcı açıklamaları ile medyada da geniş yer bulmuştur.

Sefa ÖZMEN
MASAL NEYE YARAR MASAL NEYE YARAR
Çocukluğumda, uzun kış gecelerini eğlenceli bir şekilde geçirmeye yarardı masallar. Köyde elektrik yoktu ve ben liseye başlayana kadar da olmayacaktı. Kışın güneş erkenden batardı ve hava buz gibi soğuk olurdu.

Nuray Önoğlu
MASAL DENEN HAYAT MASAL DENEN HAYAT
“Herkesin bir masalı vardır, dinlemesini bilene”  Küçük bir çocukken, televizyonda rahmetli Adile Naşit’den masallar dinlediğim anları hiç unutmadım. Ses tonu, duruşu, sevgi dolu bakışları, sıcak anlatımı ile ekrandan biz çocuklara sarılabildiğini hissederdim.

Raşide Yılmaz
MEHMET SAİT ÇALKA İLE  ÖMRÜNÜ MİLLETİNE ADAYAN BİR ŞAİR: MEHMET ÂKİF ERSOY ÜZERİNE… MEHMET SAİT ÇALKA İLE ÖMRÜNÜ MİLLETİNE ADAYAN BİR ŞAİR: MEHMET ÂKİF ERSOY ÜZERİNE…
Mehmet Âkif Ersoy’un doğduğu ve yetiştiği yıllar Osmanlı Devleti’nin buhranlı yani sıkıntılı ve bunalımlı dönemleridir. Bu dönemde, Ruslarla yapılan 93 Harbi (1877), İtalyanlarla yapılan Trablusgarp Savaşı (1911), Batılı dört devlete karşı yapılan Balkan Savaşı (1912) ve I. Dünya Savaşı (1914) Osmanlı devletini oldukça yormuştur.

Mehmet Sait Çalka
EL-CEZERİ EL-CEZERİ
El-Cezeri” büyük mucit, bilgisayar biliminin kapısı ilk aralayan büyük alim, düşünür , su saatleri, su makinaları, mum saatleri güneş saatleri, robotlar , otomatlar , şifreli kilitler, şifreli kasalar, kan miktarını ölçen tekneler ,Krank mili , termos, otomatik çocuk oyuncakları gibi altmış farklı makinenin mucidi , dünyanın ilk sibernetik bilgini ve Anadolu'nun en önemli mühendisidir.

Serdar YAZICI
SAİD HALİM PAŞA BİR ISLAH DÜŞÜNÜRÜNÜN HAYATI DÜŞÜNCESİ VE ESERLERİ SAİD HALİM PAŞA BİR ISLAH DÜŞÜNÜRÜNÜN HAYATI DÜŞÜNCESİ VE ESERLERİ
Modern Türk İslam tarihine baktığımızda birçok meşum hadiselerle ve çok boyutlu buhranlarla karşılaşırız. Temel nedeni kimlik sorunu olan bu buhranlara karşı düşün hayatımızda birçok düşünür belli başlı tespitler ve cevaplar geliştirmişlerdir

Cengiz Hanoğlu
ERCAN ALTUĞ YILMAZ İLE OYUNLAŞTIRMA ÜZERİNE ERCAN ALTUĞ YILMAZ İLE OYUNLAŞTIRMA ÜZERİNE
Oyunlaştırma, oyun mekaniklerinin oyun oynamadan bağımsız gerçek hayattaki problemleri çözmek üzere uygulanmasına imkân veren bir bilim alanıdır. Bir bilim olarak kabul ediyorum. Bunun içinde teknoloji de var psikoloji de var.

Ömer ESKİ
EN YALIN HALİYLE EĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMA EN YALIN HALİYLE EĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMA
“Oyunlaştırma” kelimesinin ortaya atılışı on, popüler olması ise son birkaç yıllık olay olmakla beraber eğitimde kullanımı çok daha eskiye dayanmaktadır. Okumayı söken öğrencilerin isimlerinin sınıf panosunda sergilenmesi, her dönem sonu verilen teşekkür, takdir belgeleri, iyi bir ödeve ait sunumu alkışlamak en basit örneklerdir.

Doç. Dr. Selay Arkün KOCADERE
UZAKTAN EĞİTİMDE OYUNUN GÜCÜ UZAKTAN EĞİTİMDE OYUNUN GÜCÜ
Oyun çocuğun dilidir. Oyun ile çocuk kendini ifade eder. Duygularını en güzel şekilde dışa vurur. Birçok beceriyi, davranışı oyunla öğretebilir ve uygulamalar yapabiliriz.

Ahmet ÇİFCİ
EVDE EĞİTİM YÖNETİMİ EVDE EĞİTİM YÖNETİMİ
Risk ve fırsat kavramlarının birlikte vücuda geldiği bu süreç karşılaştığımız yeni durum ve zorlukların yanında fırsatları da beraberinde getirmiştir. Eğitimle ilgili olsun ya da olmasın hemen herkesin “Eğitimin üç temel ayağı nedir?” sorusuna vereceği cevapta genellikle “okul, veli, öğrenci” kavramları yer alır.

Cengiz AZMAN
PANDEMİ SÜRECİNDE İNSAN PSİKOLOJİSİ PANDEMİ SÜRECİNDE İNSAN PSİKOLOJİSİ
Üzerinde düşünülmesi gereken bazı sorular vardır. Pandemi sürecinde nasıl bir psikoloji içerisindeyiz? Pandemin üzerimizde bırakmış olduğu psikososyal etkileri neler olacak? Bu süreçte psikososyal travma yaşayan insan yeni travmalara hazırlıklı olabilecek mi?

Fatih ARSLAN
COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN  EĞİTİM COVİD-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİM
Çin’in Wuhan şehrinde 2019 yılının Aralık ayında ortaya çıkan yeni tip korona virüs (Covid-19) salgınının bütün dünyaya yayılması nedeniyle 2020 yılının Mart ayında Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından pandemi ilan edilmiştir.

Dr. Serkan DÜZGÜN
GEN Mİ ÇEVRE Mİ? GEN Mİ ÇEVRE Mİ?
Gelişim psikolojisi araştırmalarına en çok konu olan sorulardan biridir: Gen mi yoksa çevre mi? Bir başka ifadeyle başta zeka olmak üzere çocukların temel becerileri doğuştan mı geliyor, yoksa sonradan çevreden mi kazanılıyor?

Sefa ÖZMEN
ÇOCUK VE ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİ ÇOCUK VE ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİ
Arkadaşlık ihtiyacı kuşkusuz kaynağını güven ve sevgi gereksiniminden alır. Çocuğa kendini güvende hissettiren, koşulsuz sevgi duyan ve onunla oyun oynayan ilk insanlar anne ve babalardır.

Yazar Bulunamadı