aydanl k Dergisi Arama Sonu lar

DRAMA i in arama sonu lar ...
Foto raf Ba l k
TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ TARİH EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ
21. yüzyılda tarih eğitiminde çağdaş ve yenilikçi standartlara ulaşılması için aktif öğrenme atmosferinde öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenme sürecine dâhil edilmesi bir zorunluluk halini almıştır. Öğrenme ve öğrenciyi merkeze alan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin uygulandığı bu yüzyılda öğrencilerin

Volkan CİVELEK
ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE ÖMER ADIGÜZEL İLE “EĞİTİMDE YARATICI DRAMA” ÜZERİNE
Ömer Hocam, söyle başlayalım isterseniz “Yaratıcı Drama” kavramı yanlış kullanılan, yanlış anlaşılan bir kavram. Drama, Yaratıcı Drama, Eğitimde Yaratıcı Drama, Canlandırma kavramları aynıymış gibi kullanılabiliyor.

Ömer ESKİ
COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI COVID-19 KAPSAMINDA UZAKTAN EĞİTİMDE ÇEVRİMİÇİ DRAMA UYGULAMALARI
Covid-19 pandemisi sebebiyle ülkemizde alınan önlemler kapsamında eğitimde de bazı güncellemeler yapılmıştır. Ülkemizde de bir süre yüz yüze eğitim-öğretime ara verilmiş, eğitim-öğretim faaliyetlerinin aksamaması bakımından uzaktan eğitim sürecine başlanmıştır.

Doç. Dr. Ayşegül Oğuz Namdar
YARATICI DRAMA; NE OKUMALI? YARATICI DRAMA; NE OKUMALI?
Yaratıcı drama eğitmeni/lideri olmak için yalnızca uygulamaya dayalı eğitimler almak veya çeşitli atölye çalışmalarına katılmak tek başına yeterli değildir. Çünkü yaratıcı drama çocukların sadece oyun oynayıp eğlendikleri, taklit ve canlandırmalar ile keyiflendikleri bir yöntem değildir.

Kemal AKBAYRAK
YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR? YARATICI DRAMA NE DEĞİLDİR?
Yaratıcı drama yöntemi eğitim-öğretim sürecinde öğretmenler tarafından en çok kullanıldığı iddia edilen yöntemlerin başında gelmektedir. Yöntemi derslerde uyguladığını belirten öğretmenlerden yöntemin kullanımı ile ilgili ayrıntı istendiğinde öğretmenlerin genellikle sınıfta yaptıkları doğaçlama veya metin canlandırma faaliyetlerini yaratıcı drama olarak adlandırdıkları anlaşılmaktadır.

Enes SÜKÜT
E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA E-TWINNING PROJELERİ VE DRAMA
Çocukluğunu sokaklarda doya doya oyun oynayarak geçirmiş biri olduğum için meslek yaşantımın ilk gününden beri öğrencilerime de oyunla sevdiririm kendimi ve okulu. Her gün mutlu bitmeli ki ertesi gün istekle gelsin okula. Sanki tadı damağında kalsın diye, beni de iyi hatırlasın, okulunu çok sevsin diye günün sonu mutlaka oyunla biter.

Bahar Agun
ÇOCUK ÇOCUK
1972 yılında Paris’te dünyaya gelen Colas Gutman, drama eğitimi almış ve bir süre tiyatro yönetmenliği yapmıştır. Anne ve babası yazar olan Gutman, 2006 yılından bugüne çocuk kitapları yazmaktadır. Ülkemizde Süper Kahramanlar Yüksekten Korkmaz, Rose, Paspal Köpek ve Çocuk adlı kitapları ile tanınmaktadır.

Lokman BAYNAZOĞLU
TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE MASAL KAVRAMI VE TÜRK MASAL GELENEĞİ ÜZERİNE TESPİTLER
İnsanlık yüzbinlerce yıldır varlığını, çok zorlu doğa koşullarında ve kendinden üstün fiziki güce sahip canlılarla olan mücadelesini kazanabilmeye borçludur.

Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu
UZAKTAN EĞİTİMDE OYUNUN GÜCÜ UZAKTAN EĞİTİMDE OYUNUN GÜCÜ
Oyun çocuğun dilidir. Oyun ile çocuk kendini ifade eder. Duygularını en güzel şekilde dışa vurur. Birçok beceriyi, davranışı oyunla öğretebilir ve uygulamalar yapabiliriz.

Ahmet ÇİFCİ
KÜLTÜREL MİRAS KORUMAYA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR KAPSAMINDA ÇOCUKLARLA MİRAS ATÖLYELERİ KÜLTÜREL MİRAS KORUMAYA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR KAPSAMINDA ÇOCUKLARLA MİRAS ATÖLYELERİ
Doğal ve kültürel çevreyi kapsayan geniş bir kavram olarak kültürel miras, insan yaratıcılığının seçkin bir ifadesidir ve gelecek nesillere bozulmadan korunarak iletilmesi gereklidir.

Doç. Dr. Selcen COŞKUN
ÇOCUKLARDA HAYAL GÜCÜ VE SANAT ÇOCUKLARDA HAYAL GÜCÜ VE SANAT
Lev s Vygotsky, Çocuklarda Hayal Gücü Sanat (çev. Fırat Ergiz, Roza Yayınevi, 2019) adlı eserinde hayal gücü, gerçeklik, yaratıcılığın mekanizması ve sancıları, ergen yaratıcılığı ve okul çağı çocuklarının sanatsal eylemleri üzerinde durmuştur.

Ömer ESKİ